جذابیت در سوادآموزی امری ضروری،مهم و البته سخت و دشوار است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سوادآموزی ایجاد جاذبه و جذابیت است که البته این مقوله در عین حال که دارای اهمیت ویژه است، امری سخت و دشوار است.

کد مطلب: ۸۵۵۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جذابیت در سوادآموزی امری ضروری،مهم و البته سخت و دشوار است

علی عسکر نجفی گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سوادآموزی ایجاد جاذبه و جذابیت است که البته این مقوله در عین حال که دارای اهمیت ویژه است، امری سخت و دشوار است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و پارامترهای فرهنگی و اجتماعی، ایجاد جذابیت در برنامه های سوادآموزی و در بین سوادآموزان، نیازمند تخصص و صرف وقت و استفاده از نظر کارشناسان و پیشکسوتان است.

نجفی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مهمی که باعث ایجاد رونق در کار و برنامه های سوادآموزی و در نتیجه افزایش بهبود کیفیت در فعالیت ها می شود، ایجاد انگیزه در بین همکاران است.

وی مباحث مالی و دقت و نظارت کارشناسانه در این مقوله را بسیار حساس توصیف کرد و توجه ویژه به آن را ضروری برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نامگذاری یک روز در جهان به نام "مبارزه با بی سوادی" را نشان از اهمیت فوق العاده مقوله علم و سواد در همه ادیان و ملل دانست و گفت:علاوه بر سایر ادیان، در دین مبین اسلام هم در قرآن و هم در کلام پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) علم و سواد جایگاه بسیار متمایز و ممتازی دارد، تا جایی که سوره ای به اسم قلم که ابزار نوشتن و تعلیم و تعلم است نازل شده«ن و القلم و ما یسطرون» و در سوره ای دیگر بر اهمیت خواندن به وضوح تأکید شده است «إقرأ باسم ربّک الذی خَلَق».

سرپرست معاونت سوادآموزی فارس نیز ضمن برشمردن طرح ها و برنامه های کاری این حوزه گفت: طرح کمیساریا یکی از طرحهای مهم است که زیر نظر سازمان ملل انجام می شود و در این راستا 300نفر سوادآموز تحت پوشش قرار گرفته و فعالیتهای مربوط به این طرح تا دی ماه باید اتمام یابد.

بهزاد نوروزی افزود: از جمله طرحها و برنامه های مهمی که تاکنون انجام شده طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر استان است که در اوایل شهریور، طی سه روز انجام شده و همچنین طرح آموزش عملی نماز نیز با عنوان «کلید بهشت» در 21شهر استان آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار