جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان گلستان برگزار شد

گرگان (پانا) - با حضور مسئولین استانی و شهرستانی جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۵۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان گلستان برگزار شد

جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان گلستان با حضور رامین نورقلی پور نماینده غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران 4 شهرستان بندرترکمن، بندرگز، گمیشان و کردکوی، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش و یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در محل دفتر فرماندار بندرترکمن برگزار گردید.

رامین نورقلی پور در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت آموزش و پررش و گستردگی فعالیت این دستگاه پراهمیت و همچنین نزدیکی به زمان بازگشایی مدارس تصمیم گرفتیم تا نشست منطقه ای را با هدف بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان و به طور ویژه غرب استان برگزار نماییم تا بتوانیم مسائل را در سطح ملی و استانی دنبال نماییم.

گوهری راد در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از سفر وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان گفت: خوشبختانه دستاوردهای این سفر برای استان بسیار ارزنده بود و انتظار داریم که مجمع نمایندگان استان موارد مطرح شده در این سفرها را با جدیت دنبال کنند تا هر چه سریعتر منتج به نتیجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه جلسه گزارش تحلیلی از وضعیت آموزش و پرورش شهرستان های: بندرترکمن، بندرگز، گمیشان و کردکوی ارائه و نقاط ضعف و قوت این شهرستان ها را تبیین نمود.

یاسر لیوانی مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس نیز در این جلسه اظهار کرد: به طور میانگین 55درصد مدارس ما نیازمند مقاوم سازی، بازسازی و یا تخریب هستند. وی افزود: در مناطق نزدیک به ساحل به دلیل رطوبت بیش از حد و شرجی بودن نیاز به باز سازی، بیشتر احساس می شود.

وی در خصوص باز سازی مدارس غرب استان گفت: در شهرستان ترکمن 150 کلاس، شهرستان بندر گز 120 و شهرستان کردکوی 210کلاس درس بازسازی شده است. وی ادامه داد: در شهرستان گمیشان نیز 155کلاس درس تخریب و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 200میلیارد تومان نیاز است تا دو شهرستان بندرترکمن و گمیشان به فضای استاندارد آموزشی برسند گفت: سرانه دانش آموزی به ازای هر دانش آموز 4.48مترمربع بوده و این درحالی است که فضای استاندارد در کشور 8 متر مربع است. لیوانی افزود: 550 کلاس درس در غرب استان نیاز به استاندارد سازی تاسیسات گرمایشی دارد.

در ادامه فرمانداران شهرستان های غرب استان و مدیران آموزش و پرورش به بیان مهمترین مسائل و مشکلات این شهرستان ها پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار