مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس :

آموزش و پرورش در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند همراهی تمام آحاد جامعه است

مشهد (پانا)- آموزش و پرورش در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند همراهی تمام آحاد جامعه است

کد مطلب: ۸۵۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند همراهی تمام آحاد جامعه است

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بازگشایی مدارس در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس سیاست ها و برنامه های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان را تبیین نمود.

قاسمعلی خدابنده؛مدیر کل این سازمان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: فرهنگ عاشورا،فرهنگ امر به معروف نهی از منکر و عدم تسلیم در برابر ظلم است و انقلاب شکوهمند اسلامی که برگرفته از همین فرهنگ است در امتداد راه حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش است.

وی با اشاره به تقارن این ایام با آغاز سال تحصیلی 97 - 98 افزود: ماه مهر، ماه مهربانی و بهار علم و دانش است و در فرهنگ ایرانی- اسلامی پنجره ای به سوی نور،عدالت،حق و روشنایی است.

خدابنده با بیان اینکه معلمین باید ایمان را در دانش آموزان و نوجوانان تقویت کنند و آموزش و پرورش در این کار سخت نیازمند همراهی و یاریگری همه جامعه است خاطر نشان ساخت :برای رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه باید همه دست به دست دهیم و در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان در تمام ساحت های تربیتی که زیر بنای آن تربیت عبادی، اخلاقی و سیاسی است بکوشیم.

مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه تصریح کرد :آموزش و پرورش خراسان رضوی در سایه تلاش های بیش از 84 هزار معلم در سراسر استان آماده پذیرش بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز در قریب به 9 هزار مدرسه و 45 هزار کلاس درس است.

وی در توضیح انتخاب عنوان سال تحصیلی جدید گفت :بر اساس سند تحول بنیادین تمام سیاست آموزشی و پرورشی در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت است محقق خواهد شد و به همین دلیل شعار سال تحصیلی 97-98آموزش و پرورش خراسان رضوی "مدرسه زندگی،نشاط و پویایی و عدالت آموزشی" است که به دو منظور جهت دادن به سیاست ها و عملکرد مسئولین آموزش و پرورش و نیز جهت دادن به افکار عموم مردم جامعه از جمله اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان است.

خدابنده آموزش مهارت های زندگی همچون تفکر خلاق و نقاد،خود آگاهی،کنترل خشم، مقابله با اضطراب، نوع دوستی و... همچنین تمرین و تکرار این مهارت ها را از جمله وظایف مدرسه صالح بیان کرد و افزود :اگر بحث از نشاط و پویایی مطرح می شود به این دلیل است که برای بالندگی نسل جوان لازم و ضروری است و زیستن برای یادگیری و یادگیری بدون زیست بدون نشاط،امید و پویایی محقق نخواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به تحقق عدالت آموزشی تاکید کرد :عدالت آموزشی از اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور است که در سند تحول بنیادین نیز بر آن تاکید شده و در واقع می توان گفت یکی از شرایط لازم برای رسیدن به جامعه پویا و سالم دست یابی به عدالت در آن جامعه است و لذا توجه به دانش آموزان مناطق محروم و غیر برخوردار از اولویت های آموزش و پرورش استان است چرا که معتقدیم توجه به عدالت آموزشی به پایداری و پیشرفت بیش از پیش جامعه کمک خواهد نمود.

این مقام مسئول در ادامه به برخی از توفیقات دانش آموزان و معلمان استان اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش خراسان رضوی توفیقات بسیاری در طول سال تحصیلی گذشته کسب کرد که کسب رتبه اول در مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر و پسر در دو حوزه آوایی و پژوهشی و در مقاطع تحصیلی، اعزام بزرگترین کاروان دانش آموزی به مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور و کسب رتبه اول در این مسابقات،کسب رتبه اول مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور،کسب رتبه اول در المپیاد ملی فرش،کسب رتبه های اول در جشنواره الگوهای برتر تدریس فرهنگیان در چند رشته، کسب مقام نخست جشنواره نوجوان خوارزمی که خلاقیت دانش آموزان مقطع اول متوسطه را به محک آزمون می گذارد،حضور تنها دانش آموز غیر تهرانی کشور در المپیاد فیزیک جهانی از استان خراسان رضوی کسب مدال نقره این رقابت ها،کسب چندین رتبه تک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری توسط دانش آموزان استان و قرار گیری در رتبه دوم کشوری از جمله مهم ترین این توفیقات است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد : در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به نام "حمایت از کالای ایرانی" است، در راستای ترویج فرهنگ حمایت از تولید داخل اقدامات خوبی توسط آموزش و پرورش استان انجام پذیرفته است که تشکیل نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی-اسلامی در مشهد و چندین شهرستان استان از جمله آن هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار