در گفت‌وگو با پانا

عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی: ضعف در وزن 82 کیلوگرم دلیل بازگشت عبدولی به انتخابی تیم ملی است

(پانا) – بهرام مشتاقی، عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی علت حضور سعید عبدولی در رقابت انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی را به رغم محرومیت این فرنگی‌کار تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی: ضعف در وزن 82 کیلوگرم دلیل بازگشت عبدولی به انتخابی تیم ملی است

تبعات گرانی ارز دامن ورزش ایران را هم گرفته است. در حالی که قرار بود کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های برون مرزی شرکت کنند تا تکلیف ترکیب نهایی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی مشخص شود؛ مشکلات اقتصادی و گرانی ارز باعث شد تا حضور در تورنمنت بین‌المللی بلاروس منتفی شود.

یکی از تبعات عدم اعزام به بلاروس در کشتی فرنگی نشان داده شد؛ جایی که در وزن 82 کیلوگرم 3 فرنگی‌کار به نام‌های یوسف قادریان، کیوان رضایی و سعید عبدولی مدعی بدست آوردن دوبنده تیم ملی هستند و قرار است مسابقه انتخابی درون اردویی برگزار شود تا کشتی‌گیر اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان مشخص شود.

البته در بین سه فرنگی‌کار وزن 82 کیلوگرم، وجود نام سعید عبدولی با حواشی ماه‌های اخیرش عجیب‌ بود. بعد از درگیری‌هایی که عبدولی در انتخابی تیم ملی به وجود آورد؛ محرومیت شش ماه نصیبش شد اما در حالی که هنوز زمان محرومیت این فرنگی‌کار به پایان نرسیده نام او وارد لیست حاضرین در انتخابی تیم ملی شده است.

بهرام مشتاقی عضو شورای فنی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با پانا درباره حضور سعید عبدولی در مسابقه انتخابی به رغم محرومیت انضباطی گفت: اینکه عبدولی در جریان رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی ایران، کار زشت و خلافی مرتکب شده جای کمترین شک و تردیدی ندارد. اما ما در وزن 82 کیلوگرم واقعا دچار مشکل هستیم، یوسف قادریان متاسفانه چند وقتی است که سیر نزولی دارد و نمی‌توانیم روی او ریسک کنیم. کیوان رضایی هم میدان ندیده است و اعتماد به او در رقابت‌های جهانی کمی کار را سخت می‌کند. به همین علیت تصمیم به انتخابی درون اردویی گرفتیم تا عملکرد کشتی‌گیران را بررسی کنیم، البته حضور سعید عبدولی هم در تیم ملی به دلیل این است که ما نگاه پدرانه به کشتی‌گیران خود داریم.

وی ادامه داد: عبدولی پس از آن اتفاقی که در انتخابی درگیرش شد و پس از آن شش ماه محرومیت سراغش آمد، تصمیم داشت که به رشته MMA برود و در قفس مبارزه کند که ما به او گفتیم تو جوان هستی و می‌توانی همچنان در کشتی فرنگی افتخارآفرینی کنی، به همین خاطر او را بخشیدیم و به اردوی تیم ملی دعوت کردیم. وگرنه برای فدراسیون کشتی اخلاق از مدال جهانی هم اولویتش بالاتر است، اما با توجه به اینکه بخش زیادی از محرومیتش را گذرانده بود برای مابقی آن فدراسیون او را حمایت کرد.

عضو کمیته فنی فدارسیون کشتی در پایان گفت: در هر حال با توجه به ضعف در این وزن باید بهترین انتخاب را کنیم. وقتی تیم‌های ملی کشتی ما چه در فرنگی و چه در آزاد در مسابقه‌های جهانی ناموفق ظاهر شوند، آن وقت چگونه می‌توان جواب مردم و رسانه‌ها را داد؟ اگر تیم‌های ملی ما نتیجه نگیرند کادر فنی و اعضای شورای فنی فدراسیون واقعا زیر تیغ قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار