اعلام برنامه های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان سمنان

سمنان (پانا) - دو هزار برنامه فرهنگی،عمرانی، اجتماعی، خدمات رسانی و ورزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۵۵۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان سمنان

سرهنگ محمد حسن سلامی دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهرماه امسال و با شعار محوری " ما توانستیم" در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آئین های ویژه هفته دفاع مقدس در استان سمنان با رژه نیروهای مسلح در سمنان و شاهرود در اولین روز از این هفته آغاز می شود گفت : نواخته شدن زنگ مقاومت و پیروزی همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها، گلباران و عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، بازسازی عملیات مرصاد و کربلا، یادواره های شهدا و مراسم گرامیداشت شهدای اقشار مختلف، پرده خوانی و نقالی دفاع مقدس و ایام محرم در یکهزار مدرسه استان، اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم ، اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی، حضور راویان دفاع مقدس به مدارس از شاخص ترین برنامه های این هفته است.

به گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، افتتاح محله های اسلامی، تکمیل طرح یادمان شهدای گمنام در دانشگاههای آزاد اسلامی استان، ویزیت رایگان مراکز درمانی نیروهای مسلح، انواع مسابقات ورزشی، اعزام نمادین دانش آموزان به جبهه های نبرد،یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافعان حرم و برپایی نمایشگاههای مختلف از دیگر برنامه های محوری این ایام خواهد بود.

سرهنگ سلامی از همکاری رسانه ای صداوسیمای مرکز سمنان در انعکاس رویدادهای این هفته و همچنین تولید و پخش ویژه برنامه های متناسب دوران دفاع مقدس در هفته اول مهر ماه خبر داد و خاطرنشان کرد : در مجموع 4 هزار و 193 ساعت برنامه در معاونت های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی و نیز اجرای برنامه زنده شبانه از محل پارک موزه دفاع مقدس سمنان برای این ایام در نظر گرفته شده است.

از استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از 40 هزار رزمنده در 55 عملیات مختلف به دفاع از میهن اسلامی شتافتند که تقدیم بیش از 3 هزار شهید، 7750 جانباز، و 248 آزاده، این استان را از نظر شاخص های ایثارگری بعد از استان های اصفهان و قم در رتبه سوم کشور قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار