استاندار آذربایجان غربی دستور بررسی پرداخت مطالبات آموزش و پرورش از شهرداری ها را صادر کرد

ارومیه (پانا) - به دستور استاندار آذربایجان غربی در شورای آموزش و پرورش استان ،شهرداری‌های استان موظف به پرداخت تمام مطالبات آموزش و پرورش از محل 5 درصد عوارض طی 5 سال اخیر شدند.

کد مطلب: ۸۵۵۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان غربی دستور بررسی پرداخت مطالبات آموزش و پرورش از شهرداری ها را صادر کرد

شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به ریاست شهریاری استاندار آذربایجان غربی و با حضور مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان و اعضای عضو این شورا در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.


استاندار آذربایجان غربی در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی استان نگاه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش استان داشته باشند.


شهریاری ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و یاران باوفایش به تشریح اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در پرورش افراد و تعالی جامعه پرداخت و گفت: بدون تردید اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و همه ما موظف هستیم برای تقویت آموزش و پرورش همکاری کنیم.


وی در ادامه با اشاره به حضور و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در همایش اخیر استانداران در تهران گفت: وزیر آموزش و پرورش طرح ها و برنامه های این وزارت خانه را برای توسعه و تقویت آموزش و پرورش کشور اعلام کردند و ما امیدواریم با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و اجرای طرح های این وزارتخانه شاهد رشد و تعالی کشور باشیم.


وی ریشه بسیاری از ناهنجاریها و بد اخلاقی های جامعه را در تعلیم و تربیت و آموزش افراد دانست و گفت: باید دست به دست هم دهیم و با حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش ، بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنیم و شاهد تعالی جامعه باشیم.


وی ادامه داد: در اجرای برنامه های آموزش و پرورش از آنها حمایت و پشتیبانی می کنیم چرا که حمایت از آن را یک وظیفه می دانم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شفاف سازی درآمد حاصل از پنج درصد عواض شهرداری ها و میزان پرداخت آن به آموزش و پرورش استان در 5 سال گذشته شد.


استاندار آذربایجان غربی همچنین برای پوشش تحصیلی صد درصدی دانش آموزان دوره پیش دبستانی ساکن در سی کیلومتری مرز ، تمامی هزینه های تحصیلی آنان را تقبل کرد.


ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش استان نیز در این نشست گزارش کلی از وضعیت آموزش و پرورش استان ارایه نمود و در این خصوص گفت: فعالیت های آماده سازی فضای تحصیلی در استان در قالب پروژه مهر قبل از اتمام سال تصیلی گذشته آغاز شده و برنامه ریزی های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.


محمدی گفت: امسال برای تعمیر و تجهیز مدارس استان 107میلیارد ریال هزینه شده و تا بیش از 583 هزار دانش آموز در 5026 مدرسه سال تحصیلی بدون دغدغه ای را تجربه کنند.


وی به موفقیت های دانش آموزان استان در کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: کسب 111 رتبه زیر هزار، 6 رتبه زیر 100 و رتبه 6 تجربی از موفقیت های دانش آموزان مجموعه آموزش و پرورش استان در کنکور 97 می باشد. سال گذشته دانش آموزان استان 94 رتبه زیر 1000 کسب کرده بودند.


محمدی در خصوص وضعیت استان در پوشش پیش دبستانی نیز گفت: سال تحصیلی گذشته بیش از 50 درصد واجدین شرایط در مقطع پیش دبستانی حضور داشته اند که 32 هزار نوآموز را شامل می شود. از این رقم بیش از 10 هزار نفر با هزینه آموزش و پرورش در مناطق محروم تحصیل نموده اند که پوشش بیشتر و بهتر این مهم در مناطق حاشیه ای نیازمند فرهنگ سازی توجه همه مسولین استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار