گرامیداشت عاشورای حسینی در قیامدشت

شهر ری(پانا)- نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه قیامدشت و با حضور مردم ولایت مدارمنطقه برگزار شد. ‌

کد مطلب: ۸۵۵۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت عاشورای حسینی در قیامدشت

حجت الاسلام امیری پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، با توجه به شجاعت امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از صفات و ویژگی های اباعبدالله که جا دارد بیشتر به آن توجه کنیم و این صفت را برای خودمان معنا کنیم، عبارت است از صفت شجاعت وشجاعت اباعبدالله و اصحابش، یک شجاعت بی نظیر و قابل توجهی است.

امام جمعه قیامدشت با اشاره به وقایع روز عاشورا، خاطر نشان کرد: عاشورا مکتبی است درس آموز و سرشار از آموزه های تعالی بخش است، گسترده با انبوهی از مائده های آسمانی، بی گمان آنان که بر سر این سفره مهمان آیند و طعم این مائده ها را بچشند و به درستی درس های این مکتب را فرا گیرند، آینه دار حسین علیه السلام شده، وجودشان بازتاب خُلق حسینی خواهد شد و چون سالار شهیدان کربلا علیه السلام صاحب عزّت و کرامت خواهند شد.

حجت الاسلام امیری با تاکید بر اهمیت نماز، بیان کرد: نماز، ارتباط بی واسطه با خداوند و معراج نمازگزار است و انسان را به مقام قرب پروردگارمی رساند، پس دارای اهمیت فراوان است، اما به نظر می رسد اقامه نماز منحصر در این دلیل نبوده و دلیل دیگری نیز در کار باشد. علت دیگری که می توان برای آن در نظر گرفت این است که این امر، عبادتی است که درآن حتی پیش از ارتباط درست با پروردگار، سخن از رابطه صحیح بابندگان خداوند و ادای حقوق آنان نیز در میان است، گرچه در پستوی خانه ودر مکانی کاملاً خلوت آن فریضه اقامه شود.

/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار