در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا

بعیدی‌نژاد: تابعیت مضاعف جرم یا نقض قانون محسوب نمی‌شود

تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن به بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا درباره شهروندان دوتابعیتی واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بعیدی‌نژاد: تابعیت مضاعف جرم یا نقض قانون محسوب نمی‌شود

حمید بعیدی‌نژاد، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با انتقاد از بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا، تاکید کرد که روزانه صدها فرد دارای تابعیت مضاعف در امنیت کامل به ایران سفر کرده و از آن خارج می‌شوند.

سفیر کشورمان در لندن در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:

«مقامات ایران مکرر اطمینان داده‌اند که تابعیت مضاعف به خودی خود جرم یا نقض قانون محسوب نمی‌شود و کسی به این دلیل مورد پیگرد قرار نمی‌گیرد.

هر روزه صدها ایرانی مقیم انگلیس شامل دارندگان تابعیت مضاعف در امنیت به ایران سفر می‌کنند.»

وزارت امور خارجه بریتانیا اخیرا در بیانیه‌ای توصیه‌های مربوط به سفر به ایران را در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش را به روز کرده و به افراد دارای تابعیت مضاعف هشدار داده که دولت بریتانیا قدرت محدودی در حمایت از آن‌ها در صورت دستگیر شدن در ایران را دارد.

در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه بریتانیا آمده است: «شهروندان بریتانیایی که ملیت ایرانی هم دارند، در صورت سفر به ایران با خطر روبرو هستند، همان‌طور که همه ما متاسفانه در برخی موارد شاهد آن بودیم.»

وزارت خارجه بریتانیا مدعی شده است: «دولت ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد "به همین دلیل اگر یک شهروند دارای تابعیت دوگانه دستگیر شود توان ما برای حمایت بسیار محدود است."»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار