«چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در گالری رج به نمایش در آمد

تهران (پانا) -–فیلم سینمایی « چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» یکی از فیلم‌های محبوب کودکان و بزرگسالان ساخته تیم برتون در باشگاه فیلم گالری رج به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۸۵۵۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
«چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در گالری رج به نمایش در آمد

فیلم فانتزی «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» محصول سال ۲۰۰۵ میلادی فیلمی به کارگردانی تیم برتون و بازی جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، فردی هایمور و کریستوفر لی است که بر پایه کتابی با همین نام نوشته رولد دال ساخته شده‌است.

فیلم داستان پسری کوچک و فقیر را به نام چارلی را روایت می‌کند که به همراه پدر و مادر و دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود در لندن زندگی می‌کند. چارلی علاقه زیادی به شکلات دارد اما به دلیل فقر هر سال فقط می‌تواند یک شکلات بخورد. کارخانه شکلات سازی بزرگی در نزدیکی منزل آنها وجود دارد که به دست فردی عجیب به نام دکتر ویلی وانکا اداره می‌شود. ویلی وانکا که زمانی در اوج بود و بهترین شکلات‌های دنیا را تولید می‌کرد این روزها در انزوا به سر می‌برد. حالا بعد از سال‌ها این خبر به گوش می‌رسد که ویلی وانکا پنج بلیط طلایی داخل پنج شکلات وانکا پنهان کرده‌است و می‌گوید که پنج کودک خوش‌شانس از هر جایی در جهان می‌توانند از کارخانه او بازدید کنند. چارلی یکی از برندگان این 5 بلیت طلایی است که راهی به این سفر شگفت‌انگیز می‌شود.

اون گلیبرمن منتقد اینترتینمنت ویکلی که به فیلم ۱۰۰ از ۱۰۰ داده فیلم را موزیکالی از کابوس، طنز با روحی شیرین و ترش قلمداد کرده است. مایکل ویلمینگتون از شیکاگو تریبون نیز به فیلم ۱۰۰ از ۱۰۰ داده و گفته است: «داستان لذت‌بخشی که دال آن را خیال‌پردازی و برتون اجرا کرده است. صحنه‌ها به طرز عجیبی ناباورانه طنزآمیز و فوق العاده هستند که شما را در میان تصوری شیرین و البته با طنز کنایه آمیز به پرواز درمی‌آورند»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار