توجه به امور پرورشی در کنار مسایل آموزشی در مدارس باید بیشتر شود

کاهش سن اعتیاد در مدارس

شیراز(پانا) - استاندار فارس گفت: در مدارس و آموزش و پرورش باید به مسایل پرورشی بیشتر توجه شود، و همسان با بحث آموزشی آن را پیش ببریم.

کد مطلب: ۸۵۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به امور پرورشی در کنار مسایل آموزشی در مدارس باید بیشتر شود

اسماعیل تبادار در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس ضمن تسلیت ماه محرم و تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان، اظهار داشت: با تلاش های مضاعف آموزش و پرورش، فضا ها و نیرو های آموزشی لازم برای سال تحصیلی جدید آماده شده است.

وی با بیان این که تزکیه باید در اولویت قرار داشته باشد ، عنوان کرد: در نظام آموزشی، پرورش باید همسان با آموزش پیش برود و به آن توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: یکی از دغدغه های همه ما، وجود یک محیط امن آموزش برای فرزندانمان است، که اگر از ما پرسیده شود دغدغه مکان آموزشی شما کجاست تمام نگاه ها به سمت آموزش و پرورش و مدارس می رود.

استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به گزارشاتی که تا کنون ارائه شده است، امر پرورشی و تربیتی به جد دچار مخاطره شده است، که مهم ترین آن می توان به کاهش سن اعتیاد در مدارس اشاره کرد.

تبادار با اشاره به این که متولیان امر باید به پرورش در کنار آموزش توجه کنند، افزود: نظام آموزش و پرورش در مدارس دولتی و غیر دولتی یکسان است، و این در حالی است که فضای عمومی جامعه به سمتی رفته که نشان می دهد در مدارس غیردولتی آزادی عمل بیشتری وجود دارد.

وی با بیان این که افرادی که به دولت در تاسیس مدارس غیردولتی کمک نموده اند جایگاهشان محفوظ است، بیان داشت: نباید با دیدگاه تجاری به این مدارس نگاه شود، تا باعث نشود اذهان عمومی به سمت وجود آزادی عمل بیشتر در این مدارس حرکت کند.

استاندار فارس با اشاره به این که در گذشته دانش آموزان از راه رفتن، حرکات و بیان معلمان خود شیوه و آداب را می آموختند، اضافه کرد: قواعد آموزش و پرورش باید سخت رعایت شود تا امر پرورش به خوبی رعایت شود.

تبادار با بیان این که بسیاری از مشکلاتی که می توانیم حل کنیم، در گرو مشکلاتی به نام معاش آموزش و پرورش گره خورده است، بیان داشت: انتظاری که من از شورای آموزش و پرورش دارم این است که در خصوص مسایل پرورشی باید چندین جلسه پیاپی برای بحث و گفت و گو شکل گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که خیلی از مکانیسم ها و ملزومات آموزشی در سطح استانی نیست، اما باید در خصوص ملزوماتی که در توان ماست، از جمله سلامتی که در مدارس و آموزش و پرورش ضرورت دارد، می تواند در شورای استان مورد بررسی قرار گیرد.

او تصریح کرد: ضرورت اصلی جامعه آموزشی ما این است که در فراهم کردن ملزومات به آموزش و پرورش کمک کنیم و در بهبود امور کمک حال آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار