بیش از 900 برنامه در هفته دفاع مقدس در استان بوشهر اجرا می شود

بوشهر ( پانا )_ فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت : مشارکت مردم در اجرای برنامه های مختلف در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین ( ع ) و هفته دفاع مقدس ، نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی است .

کد مطلب: ۸۵۵۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 900  برنامه در هفته دفاع مقدس در استان بوشهر اجرا می شود

سردار علی رزمجو در نشست برنامه های هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران ، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین ( ع ) بیان داشت : در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی باید مروج فرهنگ عاشورا یی باشیم .

رزمجو گفت : گرامیداشت هفته دفاع مقدس که نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است بسیار ضروری می باشد .

وی افزود : 38 سال پیش تجاوز سراسری ارتش بعث عراق از زمین ، هوا و دریا به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سی و یک شهریور ماه سال پنجاه و نه صورت گرفت . که بررسی ابعاد آن برای نسل حال و آینده حائز اهمیت می باشد .

رزمجو گفت : صدام با ترساندن کشورهای منطقه از صدور انقلاب اسلامی به جهان ، شرایط منطقه را برای ایجاد یک ضربه نظامی به جمهوری اسلامی ایران آماده کرد . از طرف دیگر ماهیت بلوک شرق و غرب با ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد بود و مخالفت آنان ، صدام را جلب کرد . و بنیه دفاعی ارتش رژیم بعث را تقویت نمود و به بهانه مقابله با انقلاب اسلامی همه تجهیزات را از امریکا و هم پیمانانش دریافت کرد . با این هدف که عراق در آغاز جنگ بتواند ظرف مدت کوتاهی ایران اسلامی را تصرف کند . غافل از آنکه شجاعت و همت والای رزمندگان ، شهیدان ، جانبازان ، آزادگان ، استقامت امت قهرمان و شهید پرور بخصوص فرماندهی حکیمانه حضرت امام در طول هشت سال دفاع مقدس تمامی اهداف رژیم بعث عراق و اربابانش را نقش بر آب کرد .

رزمجو تصریح نمود : امروز ما در 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و در چهلمین سال انقلاب ، هفته دفاع مقدس را برگزار خواهیم کرد که این انقلاب هم در برون و هم در درون از اقتدار و عزت پیش از گذشته بر خور دار است .

رزمجو گفت : بر این اساس بیش از 900 برنامه مختلف و متعدد در هفته دفاع مقدس در سراسر استان توسط نواحی و سپاه امام صادق ( ع ) و اقشار مربوط پیش بینی شده که به برخی از آنها به تفکیک روز و عناوین اشاره می کنم .

در روز سی و یک شهریور شرکت در رژه نیروهای مسلح در بلوار امام علی ( ع ) ، ادامه گشت های محله محور بسیجیان جان بر کف در کوی و برزن شهرها و روستاها ، نمایشگاه دفاع مقدس و شب خاطره در برخی از شهرستانها و مناطق است . سردار رزمجو افزود : در این روز در بعضی از شهرستانها تشویق مغازه دارانی که 60 تا 100 درصد کا لا های ایرانی می فروشند همچنین مسابقات فرهنگی و ورزشی انجام می شود .

در روز دوم هفته دفاع مقدس به نام علم و صنعت و نخبگان و روز سرباز نام گذاری شده است . که سربازان نیروهای مسلح در حسینیه عاشقان ثار الله تجلیل می شوند .

رزمجو گفت : زنگ ایثار و مقاومت در سراسر استان نواخته می شود . همچنین اکیب پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند .

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرافزود : روز سوم هفته دفاع مقدس که روز دفاع ملی جوانان بسیجی است . افتتاح واحد های تکمیلی مسکن مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) ، برگزاری اردوهای جهادی محله محور ، نشست رزمندگان دیروز و امروز و اجرای نمایش دفاع مقدس و جلسه بصیرتی و نهضت روشنگری برای اقشار مختلف بسیجیان از دیگر برنامه ها است .

سردار رزمجو گفت: در روزچهارم با عنوان انقلاب اسلامی ، مردم سالاری دینی و بیداری اسلامی ، همایش تجلیل از راویان دفاع مقدس ، همایش بصیرت افزایی و تجلیل از کارگران نمونه ، و شب شعر محرم و دفاع مقدس برگزار می شود .

وی بیان داشت : در روز پنجم با عنوان روز اقتصاد مقاومتی تولید ملی ، اصناف و حمایت و پشتیبانی های مردمی است . که پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در نقاط محروم و در منطقه بوشکان ، نمایشگاه پشتیبانی مردمی در بعضی از شهرستانها و مناطق افتتاح می شود . بزرگداشت شهید محسن حججی ، تجلیل از زنان فعال در دفاع مقدس در این روز انجام می گردد . و در روز ششم با عنوان شهیدان ، ایثارگران ، جانبازان و فجر آفرینان که غبار روبی و عطر افشانی و گل گذاری قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای سراسر استان ، شب خاطره دفاع مقدس ، نمایشگاه عکس دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان عملیات طریق القدس و دیدار با خانواده های معظم شهدا صورت می گیرد .

رزمجو گفت : روز هفتم با عنوان ولایتمداری ، زنان خانواده و سلامت که حضور پر شور پاسداران و بسیجیان در نماز های جمعه سراسر استان ، پیاده روی خانوادگی و همایش تجلیل از رزمندگان و برگزاری یادواره شهدا و نشست منتظران موعود از برنامه های این روز است .

رزمجو تصریح نمود : برنامه گرامیداشت فرماندهان ، عزتمداران و پیشکسوتان ، شهیدان فلاحی ، فکوری ، کلاه دوز و جهان آرا در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود .

رزمجودر رابطه با خدمات رسانی گروه های جهادی در طول هفته دفاع مقدس اضافه کرد : این خدمات رسانی تداوم دارد .

وی گفت : تاکنون 360 گروه در تخصص های مختلف سازماندهی و به مناطق محروم اعزام شده اند . تعداد 3732 نفر جهادگر در این گروه ها سازماندهی گردیده اند . 2800 بسته اقلام توزیع شده است . بیش از 200 کلاس آموزشی و عقیدتی و اخلاقی برگزار شده است . مسابقات فرهنگی ، ورزشی و مراسم مذهبی نیز اجرا گردیده است .

رزمجو گفت : 2900 نفر توسط تیم خدمات پزشکی ویزیت رایگان شده اند . 25 باب مسجد ، 33 باب مدرسه مرمت شده اند . مرمت خانه نیازمندان 27 باب باز سازی شده و خدمات مشاوره و آموزش بهداشتی هم 261 مورد است . اقشاری که در این گروه ها سازماندهی شده اند : شامل بسیج محلات ، جامعه زنان ، دانش آموزی ، دانشجویی ، پزشکی ، مهندسان ، کشاورزان و فرهنگیان و غیره می باشند .

رزمجو تاکید نمود : انعکاس رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله ( ص ) خدمت رسانی و محرومیت زدایی و برگزاری برنامه های دفاع مقدس در صدا و سیما ، خبرگزاری ها ، سایت ها و روزنامه ها موجب امید بخشی و پویایی جامعه می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار