جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

علمی: مدیران مدارس نگاه تربیتی به بوفه های مدارس داشته باشند

علیزاده: اعضاء و مربیان پیشتازان ارکان اصلی سازمان دانش آموزی هستند

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بوفه های مدارس در واقع نوعی محل تربیت است و مدیران مدارس فقط به چشم درآمدزایی به بوفه نگاه نکنند.

کد مطلب: ۸۵۵۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
علمی: مدیران مدارس نگاه تربیتی به بوفه های مدارس داشته باشند

طاهر علمی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: حفظ اسلام ناب محمدی اصلی ترین پیام واقعه عاشورا است و باید از این واقعه درس گرفت.

وی ادامه داد: در میدان کربلا می توان تمام الگوهای مورد نیاز برای یک جامعه از نوجوانان تا پیر مرد و از کودک تا زن را پیدا کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که سرمایه های اجتماعی مهترین سرمایه یک جامعه هستند، گفت: رسالت سازمان دانش آموزی تولید سرمایه اجتماعی است لذا جذب و ساماندهی و آموزش مربیان و اعضای تشکیلات باید اصلی ترین کار این سازمان باشد.

علمی بر آموزش و توانمندسازی مربیان و اعضای پیشتازان تاکید کرد و گفت: تشکیلات دانش آموزی پیشتازان یکی از ابزارهای تربیتی است و نظم و انسجام این تشکیلات سبب شده است که دانش آموزان از این تشکیلات استقبال داشته باشند .

وی در ادامه با بیان این که بوفه های مدارس به عنوان پایگاه های تغذیه سالم باید از نظر فیزیکی، تجهیزات و بهداشت مناسب باشند، گفت: بوفه های مدارس در واقع نوعی محل تربیت است و مدیران مدارس فقط به چشم درآمدزایی به بوفه نگاه نکنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اهمیت تغذیه سالم در دوران نوجوانی را یادآور شد و افزود: ارایه محصولات غذایی سالم و استاندارد در بوفه های مدارس و نظارت سازمان دانش آموزی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش باید در این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

علمی تصریح کرد: نواحی و مناطق در خصوص نظارت بر فعالیت بوفه های مدارس منتظر بخشنامه نباشند و مسئولین سازمان دانش آموزی این موضوع را در شورای برنامه ریزی ناحیه و منطقه مطرح کنند و با ابتکار عمل خود سعی در ساماندهی و بهسازی بوفه های مدارس داشته باشند.

مجوز فعالیت بوفه های مدارس بدون تاخیر صادر می شود

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های پیش روی سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جدید گفت: اعضاء و مربیان پیشتازان ارکان اصلی سازمان دانش آموزی هستند.

صمد علیزاده تصریح کرد: در جلساتی که با معاونین پرورشی نواحی و مناطق داشتیم بر تشکیل جلسات شورای برنامه ریزی در نواحی و مناطق و استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهرستان ها در عملیاتی شدن برنامه های سازمان تاکید داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته طرح صبحانه سالم به همت سازمان دانش آموزی استان و معاونت سلامت آموزش و پرورش استان در اکثر نواحی و مناطق اجرا شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان این که هیچ تاخیری در صدور مجوز برای فعالیت بوفه های مدارس نداریم، گفت: سازمان دانش آموزی استان آماده است تا در مدارسی که بوفه های در مکان مناسب واقع نشده اند برای ایجاد و ساخت بوفه همکاری کند.

علیزاده تصریح کرد: مدارس مروج سلامت گام نخست برای نظارت و بهسازی بوفه های مدارس هستند.

وی همچنین با اشاره به پروژه استقبال از مهر اظهار کرد: اعضای تشکیلات پیشتازان همزمان با روز بازگشایی مدارس در ایستگاه های از پیش تعیین شده و در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان استقرار خواهند یافت تا با اهدای شاخه گل به فرهنگیان، معلمان، دانش آموزان و اولیا روز اول مهر را گرامی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار