در گفت‌وگو با پانا تشریح شد

جزئیات برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها

تهران (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها روز 11 مهرماه در مدارس برگزار می‌شود، اعلام کرد 11 هزار و 334 دانش‌آموز تا مقطع دیپلم در استان تهران تحت حمایت کمیته امداد هستند.

کد مطلب: ۸۵۵۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها

محمدهادی سیف در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال 97 گفت: این مراسم در مرحله اول با شعار «لبخند مهر، بسته به مهر شما» به‌صورت جشنواره از روز پنج‌شنبه 15 شهریورماه آغاز شد.

وی با اشاره به مرحله دوم برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدارس توضیح داد: این مراسم روز یازدهم مهرماه در مدارس استان تهران با مشارکت کمیته امداد، آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

سیف خاطرنشان کرد: مرحله اول که به صورت پایگاه‌محوری برگزار شده بود به اتمام رسید و اکنون خیران و حامیانی که مرتبط با کمیته امداد هستند در مراجعه حضوری، به دانش‌آموزان نیازمند کمک می‌کنند.

وی درباره توزیع کمک‌های مردمی به دانش‎‌آموزان نیازمند نیز گفت: کمک‌ها در مرحله اول توزیع شده است. البته بسیاری از این کمک‌ها از سوی خیران و حامیان به‌صورت مستقیم بوده است. بسیاری از افرادی که دانش‌آموزان نیازمند را تحت حمایت خود دارند، هدایا و کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و ملزومات مدرسه در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند. آن بخش از کمک‌ها هم که به‌صورت عام جمع‌آوری شده است توزیع شد اما کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران درباره میزان کمک‌های نقدی گفت: با توجه اینکه کمک‌ها متغیر است و تا پایان مهر به صورت روزانه اضافه می‌شود، رقم نهایی پس از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی می‌شود.

سیف تصریح کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته به صورت مشترک با اداره کل کمیته امداد استان تهران، سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران در محل کمیته امداد برگزار شد تصمیمات خوبی گرفته شد. قرار شد نواختن نمادین زنگ عاطفه‌ها در یکی از مناطق شهر تهران برگزار شود. همچنین یک میلیون و 20 هزار پاکت به همراه بروشوری از خدمات کمیته امداد تهیه شده است تا این خدمات اطلاع‌رسانی شود. این بروشور به همراه پاکت‌ها قبل از اجرای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و روز 11 مهرماه نیز مراسم جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت‌ ما دانش‌آموزان نیازمند است به‌ویژه دانش‌آموزانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند. کمک‌هایی که در مدارس جمع‌آوری می‌شود از طریق آموزش و پرورش توزیع خواهد شد. یکی از اهدافی که در جشن عاطفه‌های امسال داریم این است که بتوانیم کمک‌های مردمی را که بیش از نیاز برخی مناطق برخوردار تهران است، با کمک سازمان دانش‌آموزی در برخی مدارس محروم‌تر توزیع کنیم. در واقع مدارس برخوردار با نظارت اولیای مربیان، معین یا حمایت‌کننده مدارس محروم می‌شوند.

وی درباره تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد نیز گفت: 11 هزار و 334 دانش‌آموز تا مقطع دیپلم در استان تهران تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند. البته خانواده‌هایی را هم داریم که فقط در این ایام به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و در حد امکان از خدمات ما بهره‌مند می‌شوند.

سیف یادآور شد: خیران و حامیان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 7355 و درج عدد 16، شماره حساب جاری بانک ملت به شماره 7355 و کد دستوری *8877*1# کمک‌های نقدی خود را برای دانش‌آموزان ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار