جلسه قرارگاه امام حسن عسگری (ع) اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی؛

کاظمی: بهترین استراتژی برای انسجام اجتماعی و بالا بردن ضریب امنیت نوجوانان و جوانان، تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی است

هیچ اردویی بدون روحانی و راوی برگزار نشود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بهترین استراتژی برای انسجام اجتماعی و بالا بردن ضریب امنیت نوجوانان و جوانان را در شرایط کنونی کشور تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۸۵۴۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بهترین استراتژی برای انسجام اجتماعی و بالا بردن ضریب امنیت نوجوانان و جوانان، تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی است

جلسه قرارگاه امام حسن عسگری (ع) اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی امروز در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محسن صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی، علیرضا کمره‌ای رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور داشتند.

رمضانی در ابتدای این جلسه گفت: سال گذشته اردوهای راهیان نور با کیفیت خوبی برگزار شد و موفق شدیم ۳۶۵ هزار نفر اعزام داشته باشیم.

او اظهار امیدواری کرد که این تعداد به ۶۰۰ هزار نفر برسد و ادامه داد: سال گذشته اعتباری برای این اردو درنظر گرفته شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

رمضانی افزود: دستورالعمل اردوهای راهیان نور در مراحل پایانی است که پس از بررسی به مدارس ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی گفت: پیشنهاد می‌کنم اعزام اولین اردوی راهیان نور از استان اصفهان و مقبره شهید حججی در نیمه اول مهر و در هفته دوم باشد.

کاظمی در ادامه این جلسه گفت: سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود و مقارن با ایام عزاداری امام حسین (ع) است که هر دو برای آموزش و پرورش یک فرصت تربیتی است.

او ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی هفته دفاع مقدس را داریم که فرصت‌های ارزشمندی است تا اقدامات مهمی انجام دهیم.

کاظمی افزود: یکی از بهترین کارها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری اردوهای راهیان نور است که به عنوان اولویت اصلی ما محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و شرایط و هجمه‌های دشمن سنگین است برای حرکت در این حوزه باید اقداماتی انجام دهیم.

او افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور برای تقویت هویت ملی و دینی دانش‌آموزان یک تکلیف است. سال گذشته به ۵۰ درصد اهداف کمی خود رسیدیم که باید این درصد بیشتر شود.

کاظمی گفت: تلاش می‌کنیم از محل حوزه اعتباری معاونت پرورشی و فرهنگی اعتباری را برای اردوهای راهیان نور در نظر بگیریم زیرا این موضوع برای ما در اولویت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات اردوهای راهیان نور دستورالعمل اردوهاست که آیین نامه در شورای عالی درحال بررسی و با نظرات تمام تشکل‌ها در حال بازبینی است تا به عنوان مثال با راه‌اندازی سامانه کنترل اردویی ضریب برگزاری اردوها را بالا ببریم.

او ادامه داد: باید با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاحیه اردوهای راهیان نور را داشته باشیم تا با برنامه‌های ارزشی جشنواره پایانی راهیان نور ۹۶ و افتتاحیه راهیان نور ۹۸-۹۷ را برگزار کنیم.

کاظمی افزود: در شرایط کنونی کشور بهترین استراتژی برای انسجام اجتماعی و بالا بردن ضریب امنیت نوجوانان و جوانان تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی است که اکنون جز اولویت‌های برنامه ما است.

صابرماهانی نیز در این جلسه گفت: سعی داریم امسال در برگزاری اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دانش‌آموزان را از دستاوردهای انقلاب آگاه کنیم.

او بر توجه به معلمان و مربیان و زنده کردن ظرفیت‌های بومی استان‌ها تاکید کرد و افزود: اولین چالش در برگزاری اردوهای راهیان نور ایمنی اردوهاست زیرا خانواده‌ها باید اطمینان پیدا کنند و بچه‌های خود را به اردو بفرستند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره اعتبارات برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: باید تلاش شود اعتبازات مشخصی برای برگزاری این اردوها درنظر گرفته شود. پیشنهاد می‌کنم کاروانی که روحانی و راوی ندارد به اردو اعزام نشود.

کمره‌ای در این جلسه گفت: اگر اردو با کیفیت برگزار شود در نگرش و رفتار دانش‌آموز تاثیرگذار خواهد بود زیرا مفاهیم دفاع مقدس را حس کرده است.

او ادامه داد: برگزاری اردوها باید دقیق و با کیفیت اجرایی و عملیاتی شود لذا باید به ارزشیابی اردوها توجه کنیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات افزود: باید متناسب با دستورالعمل اردوهای راهیان نور اهداف عملکردی بنویسیم تا بتوانیم به نحو احسن اردوها را برگزار کنیم.

او افزود: ۸ شاخص را در برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان محورهای اصلی مدنظر خواهیم داشت.

تاریخی نیز در ادامه این جلسه گفت: اصلی‌ترین اتفاقی که باید در اردوهای راهیان نور صورت گیرد تجریه عمیق معنوی است که دانش‌آموزان باید در این مسیر کسب کنند.

او همچنین در ادامه بر ایمنی اردوها تاکید کرد.

سردار سپهر نیز گفت: امروزه آسیب‌های قابل توجه و چالش‌های مهمی در کشور داریم که بدون شک وضعیت خطرناک نداریم و انقلاب به راه خود مستحکم ادامه می‌دهد و به تقویت نظام افزوده خواهد شد.

او بر قابل توجه بودن دستاوردها و محصولات انقلاب تاکید کرد و گفت: امروزه تغییر رفتار مردم در دستور کار استکبار است و ما باید در این جنگ دشمن را از رسیدن به هدف خود مایوس کنیم که بیشترین سهم مربوط به آموزش و پرورش است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروزه تشکل‌های دانش‌آموزی یکی از راه‌های استحکام بخشی به فرهنگ زندگی بانشاط و باامید است.

سردار سپهر بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج برای ارتقای دانش و دانش‌آموز تاکید کرد و گفت: معتقدیم برای ارتقای دانش و دانش‌آموزان ظرفیت داریم. ۱۴۰ هزار استاد حوزه علمیه و طلاب داریم که باید با مدارس ارتباط پیدا کنند.

او افزود: دانش‌آموز باید یک امتیاز ویژه از دانش‌آموز بودن خود داشته باشد لذا باید تشکل‌های دانش‌آموزی تقویت شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردوهای راهیان نور باید باعث جریان سازی فرهنگی در کشور شود.

او ادامه داد: اولین محصول راهیان نور باید به نفع تزکیه و پرورش باشد. بهترین افرادی که قابلیت تغییر ریل دارند دانش‌آموزان هستند‌.

کاظمی در پایان این جلسه و در جمع بندی مطالب گفت: اردوهای راهیان نور از نیمه اول مهر و با مسئولیت قرارگاه شکل می‌گیرد و با رویکرد تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

او ادامه داد: کمیته‌های برگزاری اردوهای راهیان نور تشکیل و برای استفاده از ظرفیت‌های بومی طرحی آماده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب باید طرحی ارائه شود تا دستاوردهای دانش‌آموزان به کف مدرسه برسد.

کاظمی اختتامیه و افتتاحیه اردو را در استان اصفهان به عنوان نمادین اعلام کرد و گفت: ایمنی اردوها و رعایت ضوابط در اولویت باشد و هیچ اردویی بدون روحانی و راوی صورت نگیرد این موضوع باید در سامانه کنترل اردو هوشمند شود.

او ادامه داد: برای ارتقای اعتماد مردم و دانش‌آموزان نیازمند یک برنامه تبلیغی ترویجی هستیم‌ تا به تمام جامعه هدف منعکس کنیم.

کاظمی در پایان این جلسه بر اولویت بودن اعزام معلمان، مربیان و تشکل‌ها تاکید کرد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار