مراسم هفتمین روز از ماه محرم در روستای کرمجگان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد

قم (پانا) - مراسم روز هفتم ماه محرم با حضور ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، عزیزی مسئول اوقاف و امور خیریه و ذاکر اهل بیت حاج اقا سازگارو سایر مردم روستای شهید پرور کرمجگان در امامزاده نور این روستا برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مراسم هفتمین روز از ماه محرم در روستای کرمجگان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد

در ابتدا مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت زیارت عاشورای حسینی برگزار شد.
ذالنور گفت: بسیار مفتخر هستم که در بین مردمان روستای شهید پرور کرمجگان هستم و از مصوبین این برنامه کمال تشکر را دارم.

بنده نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا به اعتماد شما احترام گذارم و مشکلات مردم قم به خصوص این روستا که مشکلاتی اعم از عبور و مرور را حل و پیگیری کنم.دیگر موضوع این روستا،مشکل اب شرب است که علاوه براین ها مشکلات ریز دیگری هم وجود دارد که با همکاری مردمان شورا و سایر افراد ساکن در این روستا به این مشکلات رسیدگی خواهد شد .
وی در ادامه در خصوص حادثه بزرگ و عظیم عاشورا عنوان کرد:در این خصوص دو دیدگاه وجود دارد 1:
حادثه کربلا هماهنند دیگر حوادث تاریخ انقضا دارد اما حادثه کربلا از نظر تعداد کشته و شهدا نسبت به دیگر حوادث تاریخی یک اتفاق کوچک به شمار می اید ولی اتفاقی که باعث می شود این رویداد پس از هزاران سال در تاریخ جادوانه باقی بماند اتفاقی بسیار نادر و قابل احترام است.
وی در ادامه افزود:برخی ها اعتقاد دارند سینه و زنحیر زدن ترویج خشونت است و با اعتقاد های خود به حریم اهل بیت جسارت داشتند.

2:حادثه کربلا یک حادثه معمولی نبود بلکه درون آن اهداف و انگیزه ها ملاک هستند بلکه کربلا و عاشورا یک درس و مکتب هستند نه یک حادثه و اعتقاد به این مباحث باعث زنده شدن جمله امام خمینی (ره) است که فرمود: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است .

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص وظایف ما در جامعه کنونی افزود: ما باید به خود بنگریم و خود را به گونه ای تربیت کنیم که هنگامی که کربلا و عاشوراتکرار شد پاسخی برای پرسش نقش خود در حماسه عاشورا داشته باشیم و بدانیم که امروزه اگر کربلا تداعی شود شمر و یزید امروزی کیست؟
و بدانیم که دشمن شناسی عنصر اصلی قیام امام حسین (ع) است و هدف امام حسین (ع)
از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.
وی در ادامه در اهمیت واجب فراموش شده، امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد:اگر امربه معروف و نهی از منکر ترک شد و خطاهای مسئولان بیش از پیش شد و اگر شخصی از آرمان های امام دور شود و ما به انها تذکر ندادیم، بدانیم که از راه حسینی دور شده ایم زیراامروزه هیچ معروفی بالاتر از این نیست که مسئولان کمر همت صادقانه خود را ببندند، تا فشاراقتصادی را از دوش مردم بر دارند بلکه این امر امری واجب است واگر کسی در انجام این واجب کوتاهی کند در عذاب الهی خواهد سوخت و این امر ،امری نیست که شود جای اورا با امر مستحب پر کرد زیرا خروجی این بی کفایتی های مسئولان جوانانی هستند که بدلیل بیکاری سر از مکان ها و اموراتی سر در میاورند که مملؤ از تخلف هست.
وی در اخر از حضور پرشور مردم این روستا کمال تشکر را کرد.
/زهراماشااللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار