بیست و دومین جلسه هیات امنای سازمان پژوهش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد

تهران(پانا)- بیست و دومین جلسه هیات امنای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۴۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بیست و دومین جلسه هیات امنای سازمان پژوهش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این جلسه ابتدا حیدر تورانی، رئیس سازمان پژوهش با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین علیه السلام، گزارشی اجمالی از برنامه‌های امسال سازمان و رویکردهای آن با تاکید بر چرخش‌هایی که باید برای تحقق اهداف اجرای «مدل رهبری اثربخش» انجام شود، ارائه کرد.

او گفت: «سازمان پژوهش ماموریت داشت برای اهداف سند تحول بنیادین هر سال محتوای کتب درسی دو پایه تحصیلی را تغییر دهد، امسال این فرایند به پایه دوازدهم رسیده است. چون فرصت کافی برای انطباق محتوای کتب درسی با اهداف سند تحول نبود، در سال‌های پیش رو چند هدف راهبردی از جمله انطباق بسته‌های آموزشی با سند تحول و برنامه درسی ملی، ماندگاری کتاب‌های درسی، پایداری‌سازی محتوای کتاب‌های درسی، مرزگستری، سبک‌سازی و چابکی برنامه درسی و سیاست چند تالیفی را دنبال می‌کنیم.»

تورانی موفقیت آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف سند تحول را در گرو همراهی و هماهنگی همه بخش‌ها دانست و نظام آموزشی را به یک تیم کوهنوردی در مسابقه تشبیه کرد که تکروی و تلاش انفرادی نتیجه مطلوبی برای تیم در بر نخواهد داشت. او گفت: «موفقیت تیم را نفر آخر تعیین می‌کند که به قله می‌رسد و می‌تواند پرچم تیمش را بر فراز قله به اهتزاز درآورد.»

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تمثیل «فیل در تاریکی» مولانا اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه آموزش و پرورش با تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در سال 1391 دیگر فیل در تاریکی نیست. زیرا این اسناد به مثابه نقشه و چراغ راه، مسیر را کاملا روشن ساخته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار