مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

جنگل‌ها و مراتع آسیب‌دیده اردبیل احیا می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با همکاری و مشارکت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جنگل‌ها و مراتع آسیب‌دیده اردبیل احیا می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۴۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جنگل‌ها و مراتع آسیب‌دیده اردبیل احیا می‌شود

محمد خداپرست در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر مشترک برای پیشگیری از موازی‌کاری و برقراری تعامل دو جانبه در راستای حل تعارضات با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است .

وی افزود: بر اساس این موافقت‌نامه همکاری های مشترک دو دستگاه در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی مشترک به ویژه در زمینه احیای اکوسیستم حساس و شکننده کوهستان سبلان، احیای جنگل‌ها و مراتع آسیب‌دیده، برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ایجاد سامانه آموزشی و اطلاع‌رسانی مشترک خواهد بود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: علاوه بر آن، این موافقت‌نامه، همکاری یگان‌های حفاظت دو دستگاه در پیشگیری از آتش‌سوزی و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی، جلوگیری از تخریب اراضی ملی و حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی، حیات وحش و پوشش گیاهی و تنوع زیستی استان را در پی خواهد داشت .

خداپرست ایجاد بستر مناسب برای آموزش سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، حدنگاری و ممیزی دقیق منابع طبیعی واقع در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و بهره‌برداری پایدار دامداران از مراتع استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد و بیان کرد: تلاش و جدیت بر این است تا تمامی تعهدات این تفاهم‌نامه را اجرایی و عملیاتی کنیم .

وی تصریح کرد: حفاظت و حراست از منابع طبیعی و عرصه‌های زیست محیطی وظیفه و رسالتی همگانی بوده که باید تلاش کنیم در راستای آگاهسازی عمومی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و بتوانیم حساسیت عمومی را در زمینه حفاظت از این عرصه‌ها افزایش دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار