برگزاری کارگاه آموزشی کشت، داشت و برداشت گیاه دارویی زعفران در میاندوآب

ارومیه(پانا)- کارگاه آموزشی کشت، داشت و برداشت گیاه دارویی زعفران در شهرستان میاندوآب برگزارشد.

کد مطلب: ۸۵۴۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی کشت، داشت و برداشت گیاه دارویی زعفران در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در این کارگاه آموزشی که با حضور محققین کشاورزی و رابطین باغبانی مراکز جهادکشاورزی وجمعی از زعفران کاران ومتقاضیان کشت این گیاه دارویی در محل سالن جلسات این مدیریت برگزار گردید با ارائه گزارشی در خصوص سطح کشت زعفران در این شهرستان ، اظهار کرد: با توجه به اعلام مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان ،این شهرستان بعداز نقده بیشترین سطح مستعد کشت زعفران را در استان دارا است.

این مسئول یاد اورشد: با عنایت به اینکه یکی از اولویتهای مهم وزارت جهاد کشاورزی توسعه و کشت گیاهان دارویی می باشد واز سوئی در سالهای اخیر با بروز تغییرات اقلیمی وپدیده خشکسالی و همچنین در راستای سیاستهای اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه ، تغییر الگوی کشت و اصلاح روشهای مدیریتی آب با رویکرد کاهش مصرف آب بیشتر از گذشته ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد: در این خصوص توسعه کشت ،آموزش و ترویج گیاهان کم آب براعم از سنجد، پسته، گل محمدی و...دراین شهرستان نیزاز اهمیت خاصی برخورداراست .

دیانتی افزود: زعفران دارای فصل رشد پاییزه و زمستانه می باشد و بیشتر نیاز آبی آن ازطریق نزولات جوی تامین می گردد که با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه ، برای کشت در این شهرستان بسیار مناسب است.

درادامه حسن زاده محقق مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان ، مراحل آماده سازی بستر کشت، تهیه پیازچه، آبیاری و مراحل داشت را تشریح نمود و کارگاه آموزشی با پاسخ به سوالات حاضرین خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار