در گفت و گو با پانا

مدیر آموزش و پرورش هوراند: حقوق و مزایای شغل معلمی در مقایسه سایر شغل‌ها بسیار کم است

تبریز (پانا)- مدیر آموزش و پرورش هوراند گفت: حقوق و مزایایی که برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است در مقاسه با سایر نهاد ها و دستگاه ها کم است و این باعث کم شدن انگیزه معلمان شده است و معلمان ناچار می شوند برای امرار معاش شغل های دوم و حتی سوم را برای خود انتخاب کنند.

کد مطلب: ۸۵۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش هوراند: حقوق و مزایای شغل معلمی در مقایسه سایر شغل‌ها بسیار کم است

اکبر عبداللهی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد: این شهرستان دارای 104 مدرسه است که از این تعداد 74 مدرسه ابتدایی، 20 مدرسه دوره اول متوسطه و 10 مدرسه دوره دوم متوسطه هستند.

وی ادامه داد: پنج مدرسه شبانه روزی در شهرستان هوراند وجود دارد که از این تعداد دو مدرسه شبانه روزی در شهر هوراند و مابقی در روستا ها واقع هستند و یکی از این مدارس نیز خوابگاه مرکزی است.

مدیر آموزش و پرورش هوراند در خصوص نحوه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی گفت: از تیرماه 95 که در آموزش و پرورش شهرستان هوراند مشغول به خدمت شدم 8 مدرسه از طریق خیرین و 3 مدرسه از محل اعتبار دولتی و همچنین دو باب نماز خانه احداث شده است و 2 مدرسه در حال احداث هستند و 5 مدرسه را قرارداد بسته ایم و تا سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.

عبداللهی ادامه داد: اکثر مدارس شهرستان بالای 30 سال قدمت دارند و 40 درصد مدارس در حال تخریب هستند لذا به همت خیرین نیاز داریم تا این مدارس را تخریب و بازسازی کنیم و برخی مدارس را مرمت کنیم.

وی افزود: مدارسی که از محل مشارکت های مردمی و خیرین احداث شده است از لحاظ تامین انشعابات آب، برق و گاز مشکل دارند، با توجه این که این انشعابات را به صورت اوراق های مشارکتی می خواهند تامین کنند ولی شرکت های آب، برق و گاز این اوراق را قبول ندارند لذا برای دریافت انشعاب باید پول نقد دهیم که متاسفانه مقدور نمی باشد.

مدیر آموزش و پرورش هوراند بیان کرد: در حال حاضر شهرستان هوراند 500 نفر معلم و کادر اداری دارد و خوشبختانه سال گذشته به همت مدیر کل آموزش و پرورش استان توانستیم نیروی انسانی خوبی را جذب کنیم و خوشبختانه کمبود نیرو نداریم ولی با توجه به این که این شهرستان جزو مناطق محروم استان است و دارای روستاهای پراکنده است و با توجه به این که اکثر معلمان، زن هستند رفت و آمدشان مشکل است.

عبداللهی در خصوص مشکلات معلمان گفت: حقوق و مزایایی که برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است در مقاسه با سایر نهاد ها و دستگاه ها کم است و این باعث کم شدن انگیزه معلمان شده است و معلمان ناچار می شوند برای امرار معاش شغل های دوم و حتی سوم را برای خود انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت معیشتی معلمان چندان مناسب نیست به طور مثال ، یک فردی که به عنوان کارمند بانک مشغول خدمت می شود حقوق و مزایای بیشتری نسبت به معلمی که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی و 10 سال سابقه کار است، دارد. .

مدیر آموزش و پرورش هوراند در خصوص فعالیت های برنامه سوادآموزی در منطقه گفت: این شهرستان بر اساس سهمیه ابلاغی اداره کل در بخش سوادآموزی، تحکیم و انتقال به طور 100 درصد پوشش دارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه آموزش و پرورش منطقه سعی کردیم در ثبت نام دانش آموزان مدرک تحصیلی اولیاء را اخذ کنیم و مدیران مدارس را ملزم کردیم که اولیاء بیسواد را به کلاس های سواد آموزی هدایت کنند.

عبداللهی افزود: برای ایجاد انگیزه بیشتر، اگر فرد با سوادی در خانواده باشد امر سوادآموزی را به او واگذار می کنیم تا مزایا و حق الزحمه ای که برای این کار در نظر گرفته شده است را به همان خانواده دهیم.

وی در مورد فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی گفت: اگر به فعالیت های پرورشی بها داده شود و بودجه کافی نیز اختصاص داده شود می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را گرفت لذا در این منطقه از سال 95 رشد چشگیری در فعالیت های آموزشی و پرورشی را شاهد هستیم و در تابستان سعی کردیم اوقات فراغت دانش آموزان را با کلاس های متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی پر کنیم.

مدیر آموزش و پرورش هوراند ادامه داد: سازمان دانش آموزی که هدف تربیت اجتماعی دانش آموزان را دنبال می کند متاسفانه در شهرستان هوراند آن طور که باید و شاید منطقه جا نیفتاده بود و ما امسال سعی خواهیم داشت برنامه های سازمان را در مناطق عملیاتی کنیم.

عبداللهی تصریح کرد: با توجه به اتفاق ناگواری که در سال تحصیلی گذشته برای یکی از دانش آموزان پسر مقطع اول متوسطه افتاد ضروری می دانم در مورد افزایش مهارت های اجتماعی و برگزاری کلاس های آموزشی برای خانوده ها بیش از پیش برنامه داشته باشیم.

وی در خصوص ازدواج زودهنگام دختران در منطقه گفت: امسال نسبت به سال های قبل پوشش تحصیلی در منطقه افزایش داشت اما متاسفانه در روستاهای شهرستان هوراند، ازدواج زودهنگام دختران را شاهد هستیم و امسال 12 نفر دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول ترک تحصیل کردند.

مدیر آموزش و پرورش هوراند با بیان این که حتی در برخی روستاها دانش آموز دختری داریم که در پایه هفتم ازدواج کرده است، بیان کرد: در مواردی از این قبیل از طریق قانونی خواستیم برخورد کنیم که متاسفانه عملی نشد و حتی به والدین و همسران این دختران گفتیم تا اجازه دهند فقط در امتحانات شرکت کنند که باز رضایت ندادند.

عبداللهی در مورد کاهش دو ساعته آموزش در مقطع ابتدایی گفت: جزییات این طرح هنوز ارسال نشده است ولی آنچه مهم است این است که حتما باید برای این دو ساعت برنامه داشته باشیم و نباید در این دو ساعت دانش آموز به حال خود رها شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار