مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

دانش آموزان در مدارس باید برای زندگی در جامعه آماده شوند

یزد (پانا) - عباس علی دانافر با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: مدرسه جایی است که باید دانش آموزان برای زندگی در جامعه آماده شوند.

کد مطلب: ۸۵۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در مدارس باید برای زندگی در جامعه آماده شوند

عباس علی دانافر در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد شروع سال تحصیلی و بهار دانایی را تبریک گفت وافزود: مهر شروع خوبی است تا سهم خود را در شادی و نشاط برای دانش آموزان در این شرایط خاص ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: هر سال تحصیلی با یک شعار جدید آغاز می شود، مدرسه زندگی، نشاط و پویایی عدالت آموزشی هم شعار سال تحصیلی امسال در نظر گرفته شده است.

دانافر یکی از رویکرد های سند تحول بنیادین دیدگاه خانواده ها خواند و گفت: آموزش و پرورش در پی این است که دیدگاه خانواده هارا نسبت به خود عوض کند و به سویی سوق دهد که مدرسه موفق مدرسه ای نیست که در آن آزمون، کلاس تست و .. برگزار شود بلکه مدرسه ای موفق است که در آن لذت یادگیری را دانش آموزان تجربه کنند.

وی در ادامه افزود: همان طور که استان یزد طی چندین سال متوالی رتبه اول کنکور را در کشور دارد از آن طرف هم رتبه دار برخی از بیماری های روحی و روانی است که از دیدگاه خانواده سرچمشه میگیرد و ما باید تلاش کنیم تا این دیدگاه نسبت به مدارس و دروس تغییر کند.

مدیر کل آموزش و پرورش عنوان کرد: مدرسه جایی نیست که فقط برای تحصیل وپیشرفت باشد بلکه باید دانش آموزان را برای زندگی در جامعه آماده کند.

دانافر از رویکرد های آموزشی سال تحصیلی 97 خبرداد و گفت: آموزش و پرورش با رویکرد اجرای متوازن سند تحول بنیادین، ارتقا و کیفیت جایگاه مدارس، نهادینه کردن روی کرد های فرهنگی و تربیتی و تمرکز به عدالت محوری سال تحصیلی را آغاز می کند.

وی با اشاره به اولین رویکرد در سال 97 گفت:برگزاری هر نوع آزمون آموزشی در مقطع آموزش ابتدایی ممنوع است زیرا تاثیر زیادی بر روح روان دانش آموزان و حتی خانواده ها دارد و شادی و نشاط را از آن ها سلب می کند و اجرای متوازن سند تحول بنیادین را با اختتلال مواجه می کنند.

دانافر در ادامه به نیاز آموزش و پرورش به مدیران نمونه پرداخت و افزود: آموزش و پرورش به مدیرانی که با نیاز های دانش آموزان آشنا باشد و فکر و اندیشه و شجاعت کافی داشته باشد نیاز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین دوکار باید انجام شود اول این که یک تحول عظیم در محتوا و برنامه های مدارس ایجاد شود با این تفاوت که از خود مدارس شروع شود و تا وزارت آموزش پرورش ادامه داشته باشد و کار دوم انتخاب مدیرانی شایسته که با واقعیت های روز جامعه آشنا باشند انتخاب شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 98-97 بیش از 250هزار دانش آموز در 1900مدرسه در سطح استان یزد مشغول به تحصیل می شوند که تا کنون بیش از 1 هزار کلاس درس به مدارس ما اضافه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار