جلسه هماهنگی جشن تکلیف دانش‌آموزان عشایر کشور؛

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر: ۷ هزار و ۴۰۴ دانش‌آموز عشایر پسر امسال به سن تکلیف می‌رسند

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر تعداد دانش‌آموز عشایر پسر در دوره متوسطه اول را ۳۵ هزار دانش‌آموز اعلام کرد که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۴ نفر امسال به سن تکلیف می‌رسند.

کد مطلب: ۸۵۴۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر: ۷ هزار و ۴۰۴ دانش‌آموز عشایر پسر امسال به سن تکلیف می‌رسند

اولین جلسه هماهنگی جشن تکلیف دانش‌آموزان عشایر کشور که با مشارکت ستاد مرکزی اقامه نماز استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و شهرستان‌های استان تهران است، امروز صبح در معاونت پرورشی برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا سیفی مشاور و دستیار اجرایی معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر، حجت‌الاسلام حسن اسکندریان معاون نماز اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، منصور سرگزی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز، ملک حسینی از استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و قلی‌زاده از شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند.

مسیب‌زاده در این جلسه گفت: «این جلسه برای برپایی جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر نومکلف عشایر است. ما هرساله فضای فعالیت‌های قرآنی و دینی در آموزش و پرورش را گرم نگه می‌داریم زیرا تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز همین موضوع است.»

او به اختیاری بودن فعالیت‌های دینی و قرآنی اشاره کرد و گفت: «مدیر مدرسه باید فضای مدرسه را برای دانش‌آموزان مهیا کند اما برای حضور دانش‌آموزان اجباری نداریم.»

محمدرضا سیفی در ادامه جلسه گفت: «با توجه به شرایط فعلی کشور برگزاری هرگونه همایش، گردآوری و اردو به انسجام ملی کمک می‌کند زیرا دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی برای جامعه هدف که دانش‌آموزان هستند، دارد.»

او ادامه داد: «سال گذشته برای ۷۰۰ دانش‌آموز محروم عشایری جشن تکلیف برگزار کردیم. ۱۸۷ هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز عشایر داریم که امسال وارد مدرسه می‌شوند.»

سیفی افزود: «۱۷ هزار دانش‌آموز عشایری امسال پیش‌دبستانی هستند همچنین ۵۰۲ مدرسه شبانه‌روزی در بخش عشایر داریم.»

مدیرکل دفتر عشایر کشور گفت: ۳۵ هزار دانشآموز عشایر پسر در دوره متوسطه اول داریم که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۴ نفر به سن تکلیف میرسند.

اسکندریان نیز در جلسه امروز از الگوسازی این موضوع و برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان عشایر خبر داد و گفت: «برای دانش‌آموزان اهل تسنن به صورت ویژه دوره‌های آموزشی برگزار کنیم تا در جشن تکلیف شرکت داشته باشند.»

سرگزی نیز در حوزه ترویج فرهنگ نماز گفت: «سیاست ما این است که با استفاده از امکانات در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.»

او ادامه داد: «در راس تمام فعالیت‌ها آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هستند. جشن تکلیف پسران یک ضرورت است ما نیز آمادگی داریم در زمینه محتوا و پیام‌های آموزشی در مرکز تخصصی، فعالیت داشته باشیم تا دانش‌آموزان با فرهنگ نماز آشنایی بیشتری پیدا کنند.»

سرگزی گفت: «بهترین اساتید را در اختیار قرار می‌دهیم که ۲ هزار ساعت آموزش نماز و مهارت‌های تخصصی را دیده‌اند. می‌توانیم آنان را به اردوگاه‌های شما برای برگزاری این برنامه اعزام کنیم.»

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز افزود: «محصولات و منابع مرتبط آموزشی را در قالب بسته آموزشی در اختیار قرار می‌دهیم.»

در این جلسه هر یک از اعضا پیشنهاداتی را برای نحوه برگزاری و زمان این جشن در دو استان ذکرشده ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار