مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی:

مشکلات حقوقی سازمان دانش‌آموزی در برنامه ششم توسعه برطرف می‌شود

سمنان (پانا) - مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی با تأکید بر بر لزوم توجه بیشتر به مسائل پرورشی در آموزش و پرورش، از رفع مشکلات حقوقی سازمان دانش‌آموزی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات حقوقی سازمان دانش‌آموزی در برنامه ششم توسعه برطرف می‌شود

شاکری در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه تاکنون به اشتباه در نظام تعلیم و تربیت به آموزش صرف پرداخته شده است، اظهار داشت: تبعات آموزش کپسولی و کنکوری و دیگر مسائل آموزشی به اندازه کافی بالاست و امروز نباید در کنار آن از مسئله مهم پرورش و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان غافل شویم.

وی با تأکید بر لزوم تغییر نگاه جامعه درباره نظام تعلیم و تربیت کشور بیان کرد: امروز جهت‌گیری جامعه به گونه‌ای است که تجارت کنکور و آزمون‌های آموزشی رونق بیشتری از مسائل پرورشی دارد.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی ظرفیتی مهم برای فعایت‌های پرورشی و در کنار این حوزه در آموزش و پرورش است گفت: سازمان دانش‌آموزی به سبب ماهیت غیردولتی که دارد؛ دارای ویژگی چابکی است و از این رو می‌تواند به کمک حوزه پرورشی در فعالیت‌های خارج از مدرسه در این حوزه بیاید.

شاکری با انتقاد تلویحی از نگاه سیاسی دولت‌های مختلف به سازمان دانش‌آموزی و تبدیل آن به حیات خلوت برای تسویه‌حساب‌های سیاسی بیان کرد: این در صورتی است که سازمان دانش‌آموزی ظرفیت بسیار بالایی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد و باید از آن بهره‌برد.

وی با اشاره به ایراد حقوقی به وجود آمده برای این سازمان در برنامه ششم توسعه و نیز بودجه سنوانی سال‌های 96 و 97 کل کشور عنوان کرد: با استفساریه‌ای که به امضای 36 نماینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه رسیده است؛ امیدواریم تا این مشکل حقوقی و قانونی از سر راه سازمان دانش‌آموزی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار