آغاز طرح ملی «دادرس» در مدارس شهرستان ری

شهرری (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: طرح ملی دادرس از امروز تا پایان مهرماه با هدف آمادگی و مهارت آموزی دانش آموزان در روزهای سخت برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۵۴۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح ملی «دادرس» در مدارس شهرستان ری

احمد احمدی در گفت و گویی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک‌های اولیه، اطفای حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث را آموزش می‌ بینند.

وی با بیان اینکه طرح دادرس در 30 مدرسه شهرستان ری اجرای می شود، افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از جمله آسیب‌ پذیرترین قشر جامعه به شمار می روند، طرح دادرس به آموزش مهارت لازم به دانش آموزان کمک قابل توجهی می کند.

احمدی یادآور شد: دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و ارائه آموزش و مهارت های لازم به ویژه درهنگام حوادث و سوانح غیرمترقبه نقش مهمی در امنیت و سلامت آنها دارد.

وی در ادامه به اهداف برگزاری طرح دادرس اشاره کرد و گفت: افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی و آمادگی در زمینه مقابله با حوادث از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ری عنوان کرد: مقطع هشتم متوسطه گروه هدف آموزش طرح دادرس را تشکیل می دهند و تیمی که در این دوره در تمام زمینه ‌ها رتبه کسب کند به رقابت‌های دادرس استان و سپس کشوری اعزام می‌شود.

طرح ملی دادرس در راستای آموزش و فراگیری دوره های امدادگری دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی و کاهش قابل توجه تلفات انسانی و خسارات مالی در حوادث غیره مترقبه و بلایای طبیعی است.

/خبرنگار:زهرا روحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار