بازسازی آرامگاه خانوادگی «محمد علی فروغی »

شهرری (پانا)- مدیر آستان شیخ صدوق شهرری فرونشست زمین را عامل اصلی شکستن سنگ قبر« محمد علی فروغی» عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی آرامگاه خانوادگی «محمد علی فروغی »

در روزهای اخیر تصویری از سنگ قبری شکسته شده در گورستان ابن‌ بابویه شهرری در برخی از روزنامه ها و فضای مجازی منتشر شد که در آن نام محمد علی فروغی در میان قطعات شکسته سنگی دیده می شد.

شکستن سنگ قبر فروغی هم مانند موارد مشابهی که در سال‌ های اخیر اتفاقات مربوط به سنگ قبرشان (سرقت و شکستن و سیمان شدن و...) خبرساز شده است توجه خیلی ها را به خود جلب کرد.

ابن بابویه با مساحت 14 هکتار نخستین گورستان شهرری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن دفن هستند. نام این گورستان برگرفته از نام محمد بن بابویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان شیعه است که آرامگاه او در آنجا واقع شده‌ است.

حجت الاسلام علی منصوری روز یکشنبه در گفت و گوی خود در این باره اظهار داشت: آرامگاه خانوادگی محمدعلی فروغی 64 متر مربع مساحت دارد و در جوار آرامگاه شیخ صدوق در شهرری واقع شده است.

وی تصریح کرد: این آرامگاه در حدود 80 سانتی متر بالاتر از سطح اصلی زمین قرار داشت که همین امر موجب نشست قبر و شکستن سنگ ها شد.

مدیر آستان شیخ صدوق عنوان کرد: سنگ قبر فروغی نیز قدمت تاریخی ندارد و سه سال پیش توسط خانواده اش تعویض شده است.

منصوری یادآور شد: 9 نفر از اعضایی خانواده محمدعلی فروغی در این آرامگاه خانوادگی دفن هستند که تمامی این قبور توسط اداره اوقاف شهرستان ری و با هماهنگی خانواده ایشان بازسازی و همسطح سازی شد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی فروغی دردشتی ملقب به ذکاءالملک، ملی‌گرا، تجددخواه، روشن‌ فکر، مترجم، ادیب و سخن‌ شناس، فیلسوف، تاریخ‌ دان، روزنامه ‌نگار، سیاست‌ مدار، دیپلمات، نمایندهٔ مجلس، وزیر و نخست‌ وزیر ایران بود.

/خبرنگار:زهراروحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار