درس واقعه کربلا خارج نشدن از مسیر درست است

شهرری (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین حمید میرباقری استاد حوزه علمیه گفت: درس کربلا با آن همه مصیبت و بلا خارج نشدن از مسیر درست است.

کد مطلب: ۸۵۴۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
درس واقعه کربلا خارج نشدن از مسیر درست است

حجت الاسلام والمسلمین حمید میرباقری استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: نگاه و توجه به نهضت حضرت اباعبدالله(ع) نشانگر این است که یکی از ویژگی‌های مهم این حرکت خارج نشدن از مسیر درست حتی به مقدار ذره ای است.

وی با بیان اینکه حضرت مسلم نخستین فدایی امام حسین(ع) در کربلا است، عنوان کرد: مسلم بن عقیل چه آن زمان که اطراف او را دوستان گرفتند و چه آن زمان که تنها و غریب بین کوفیان ماند از مسیر درست خارج نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: بسیاری از انسان‌ها در حالت عادی دست به خطا یا گناه نمی‌زنند اما کافی است که در تنگنا قرار بگیرند از مسیر خارج شده و به هر کار اشتباهی دست می‌زنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) و کاروان کربلا با آن همه مصیبت و بلا از صراط مستقیم خارج نشدند، اظهار داشت: امروز برخی در شلوغی برای مردم یک سخن گفته و در خلوت سخن دیگری را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایستادگی حضرت مسلم بن عقیل بر نامردی کوفیان نشان از عظمت شخصیت بالای او دارد، گفت: مسلم بن عقیل زمانی که اسیر شد طلب آب کرد برای او آب آوردند هر بار که خواست بنوشد ظرف آب پر از خون شد، حضرت مسلم(ع) با آرامش و بدون ناراحتی آن را کنار گذاشته و گفت این روزی من نیست؛ چرا امروز برخی از ما شب‌ها برای امورات دنیای خود خوابمان نمی‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری درباره ارزش و اهمیت وصیت برای مسلمانان، بیان داشت: در حدیثی آمده است که سزاوار نیست که مسلمان شب بخواد در حالیکه وصیت خود را ننوشته باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) هنگام رحلت 6 درهم سهم فقرا را نزد خود داشت تازمانیکه امیرمومنان امام علی(ع) آن را به دست فقرا نرسانده بودند پیامبر(ص) همواره با نگرانی موضوع را پیگیری می‌کردند.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار