بطحایی: نظام هوشمند تحلیل آماری در آموزش و پرورش وجود ندارد

تهران‌ (پانا) - وزیر آموزش و پرورش می‌گوید این وزارتخانه مانند بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در کشور متاسفانه از نبود یک نظام هوشمند در تحلیل آمارها و ارائه اطلاعات آماری رنج می‌برد.

کد مطلب: ۸۵۴۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: نظام هوشمند تحلیل آماری در آموزش و پرورش وجود ندارد

سید‌محمد بطحایی در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: با وجود تلاش‌هایی که از گذشته تاکنون در آموزش و پرورش صورت گرفته هنوز یک سامانه بروز و شفافی که در هر زمان بتوان گزارش‌های مدیریتی خالی از اشکال را وصول کرد و مورد تجریه و تحلیل قرار داد، در اختیار نیست.

وی همچنین اظهارکرد: سامانه‌هایی که امروز در آموزش و پرورش وجود دارد متاسفانه در بخش‌های مختلف آمارهای ضد و نقیضی را تولید می‌کنند که بخش عمده‌ای از انرژی کارشناسی صرف تصحیح این آمار و اطلاعات می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در حوزه‌های مالی، اداری، پرسنلی و دانش‌آموزی یکی از مهمترین برنامه‌های در حال اجرای این وزارتخانه است تا بتوان اطلاعات دقیق و پردازش‌شده را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

وی افزود: هرچند سیستم‌های آی.تی. آموزش و پرورش در میان سایر دستگاه‌های دولتی از پیشینه قوی و غنی برخوردار است، به دلیل خالی‌بودن جای یک نظام هوشمند آماری متاسفانه همچنان امکان تحلیل اطلاعات مختلف به صورت یکپارچه در حوزه‌های نظام آموزش و پرورش وجود ندارد.

بطحایی تصریح کرد: خوشبختانه از استقرار دولت دوازدهم تا کنون معماری سامانه اطلاعاتی مورد نیاز طراحی شده است.

وی اظهارامیدواری کرد که طی یک‌سال آینده نظام هوشمند و البته شفاف آماری برای تولید اطلاعات صحیح و بروز در سطح این وزارتخانه راه‌اندازی شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی و راه‌اندازی سامانه حساب یکپارچه مدارس در کشور خبرداد و گفت: تمامی کمک‌های مردمی، واریز سرانه‌های دولتی به حساب مدرسه و همین‌طور هزینه‌کرد مدارس در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: سامانه مزبور به نحوی طراحی‌شده که هریک از سطوح مدیریتی امکان مشاهده گردش مالی مدارس برای آنان بدون دخل و تصرف فراهم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار