رونق بازار نوشت افزار ایرانی اسلامی در ملکشاهی

ایلام (پانا) - ارتقای کیفیت اجناس و نوشت افزار تولید داخل و تنوع بخشی به آنها ضروری است تا سلیقه‌های رنگارنگ دانش‎‌آموزان و دانشجویان را پاسخگو باشند.

کد مطلب: ۸۵۴۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رونق بازار نوشت افزار ایرانی اسلامی در ملکشاهی

در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، بازار نوشت افزار هرساله از اواخر شهریور گرم و گرمتر می‌شود.

قلم و کاغذ، کیف و وسایل و لوازم مدرسه که در مغازه‌هایی به نام نوشت افزار عرضه می شوند شامل تولیدات داخلی و محصولات واردات از خارج هستند.

هنوز هم در بازار خودکار، مداد، دفتر، روان نویس، ماژیک، مدادرنگی و سایر وسایل نقاشی با عنوان هایی مانند ساخت چین، ساخت کره، تایوان و... در مغازه های نوشت افزار فروشی به فروش می رسند که کیفیت آن نه تنها پایین است اما قیمت آنها نسبت به تولید داخل هم گرانتر است.

با عدم فرهنگ سازی مبنی بر اینکه جنس ساخت داخل خریدن نوعی صرفه جویی و کمک به رونق ملی و توسعه اقتصادی کشور است، در حال حاضر باور عمومی بر این است که کالای ساخت خارج با ارزش تر و با دوام تر و دارای کیفیت بالاتر است، در حالی که خلاف این باور غلط باید یک رویه فرهنگی و ملی فراگیر شود که البته ارتقای کیفیت اجناس و نوشت افزار تولید داخل و تنوع بخشی به آنها هم ضروری است تا سلیقه های رنگارنگ دانش آموزان و دانشجویان را پاسخگو باشند.

کیف و البسه هم از این قاعده مستثنی نیست و وجود کالاهای خارجی همواره از نقص های بازار در عرضه کالای تولید داخل است.

کیف ها و کوله های بسیار حجیم با برندهای خارجی و قیمت هنگفت هنوز هم ذهن و سلیقه دانش آموزان را به خود جلب می کند.

در راستای تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی، موضوع عرضه نوشت افزار داخلی با کیفیت در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاهها از موضوع های مهم اقتصادی است که لازم است مورد نظر مسئولان و مردم به ویژه والدین قرار گرفته شود.

از سویی دیگر به دلیل گران بودن و گران شدن نوشت افزار در این ایام به علت افزایش خرید مردم، همواره دانش آموزان نیازمند در این میانه آسیب پذیر ترند.

لازم است فرهنگ سازی شود که استفاده از لوازم تحریر و کیف دسته دوم و مربوط به پارسال دانش آموزان انجام گیرد و از اسراف در خصوص خریدن هرساله کیف نو جلوگیری شود.

درخصوص نوع جنس های عرضه شده نوشت افزار به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و نفتی نیز بایددقت شود که قلم ها و خودکارهایی با هر مارکی از این لحاظ تست شده باشند و سلامت و ایمنی آنها تضمین گردد.

به عنوان مثال، جوهر آنها که روی کاغذ می آید دارای مواد سمی و مضر برای سلامتی از لحاظ لمس و استنشاق نباشد و از مواد صنعتی سالم تهیه شده باشند.

به عنوان نمونه باید اعلام کرد که بوی مواد گازدار حاصل از لاک غلط گیری های رایج خارجی به شدت محرک آسم و مضر ریه است، تماس مدام انگشت سبابه و شصت دست با جنس پلاستیکی خودکار و... موجب آسیب جدی به آنها و پوست است.

کوله ها و کیف های سنگین موجب آسیب عضلانی برای خردسالان است.

در این راستا وجود علامت استاندارد برای کالاهای رایج در حوزه نوشت افزار ضروری می باشد.

در شهرستان ملکشاهی تنها دو یا سه مغازه نوشت افزار به چشم می خورند که شلوغی آنها در آستانه فصل خرید لوازم تحریر همواره برای مشتریان درد سر ساز بوده و خیلی از مشتریان برای رهایی از این دردسر به خرید از مرکز استان روی می آورند.

به علت عرضه محدود و کمبود نوشت افزار فروشی در این شهرستان، ایجاد و برپایی نمایشگاه دولتی و ارزان قیمت نوشت افزار در ملکشاهی در هفته اخر شهریور ماه ضروری است.

یکی از فروشندگان نوشت افزار و لوازم تحریر در شهرستان ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اکثر والدین و دانش آموزان به دنبال محصول باکیفیت و بادوام هستند و میزان استقبال دانش آموزان از لوازم تحریر با کیفیت بیشتر است.

وی اظهار کرد: افزایش میزان عرضه و فروش لوازم تحریر ایرانی باعث افزایش تولید و اشتغال می گردد.

دهقان افزود: یکی از مشکلات صنف نوشت افزار و لوازم خانگی در شهرستان ملکشاهی، عدم وجود اتحادیه می باشد و امورات این صنف توسط اتاق اصناف شهرستان اداره می گردد که ایجاد اتحادیه صنف نوشت افزار یکی از ضروریات و مطالبات مردم شهرستان و صاحبان این صنف می باشد.

این فروشنده نوشت افزار و لوازم تحریر از مسئولین آموزش و پرورش خواست که دانش آموزان را به خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تشویق و ترغیب کنند و همچنین تولید کنندگان داخلی نیز محصولات با کیفیت و با دوام را تولید و روانه بازار عرضه نمایند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به دنبال نوشت افزار زیبا، با کیفیت، با دوام با طراحی قشنگ و همراه با قیمت مناسب هستند.

دهقان در پایان گفت: لوازم تحریری که در شهرستان ملکشاهی عرضه می گردد مستقیما از تولیدی تهیه می شود و از لحاظ قیمت و کیفیت با سایر نقاط هیچ تفاوتی ندارد، بلکه مطلوب تر نیز می باشد.

یکی از شهروندان ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: نوشت افزار و کالای ایرانی برای فرزندان خریداری می کنم، چرا که خرید محصولات داخلی به تحقق اقتصادمقاومتی کمک کرده و باعث تولید و اشتغال جوانان در داخل کشور می شود.

رحیمی افزود: خرید نوشت افزار تولید داخل با طرحهای اصیل ایرانی موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، تقویت روحیه ابتکار، نوآوری و اختراع و تولید در داخل کشور می گردد.

وی اظهار کرد: به خانواده های ایرانی توصیه می کنم که از محصولات و تولیدات داخل کشور استفاده و خرید کرده و با خرید محصولات داخلی در جهت تقویت اقتصادمقاومتی تلاش نمایند.

این شهروند ملکشاهی گفت: مسئولین و والدین، در راستای تشویق دانش آموزان به خرید ملزومات ایرانی، ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف و استفاده از منابع و تولیدات داخلی تلاش نمایند.

وی در پایان از دانش آموزان خواست که نوشت افزار و لوازم تحریر با طرح های ایرانی اسلامی را خریداری و استفاده نمایند.

یکی از داش آموزان شهرستان ملکشاهی گفت: تنوع نوشت افزار خارجی زیادتر است و تولید کنندگان داخلی هم باید به تولیدات و کالاهای خود تنوع بیشتری دهند.

وی اظهار کرد: به دانش آموزان و همکلاسی های خود توصیه می کنم که نوشت افزارهای ایرانی با کیفیتی که در بازار عرضه می گردد را مصرف نمایند تا به تولید داخل و رونق اقتصاد کشور کمک کرده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار