با حضور مردم و مسئولین؛

چهلمین سالگرد شهادت شهید عاشوری در چغادک " بوشهر " برگزار شد

بوشهر(پانا)_ مراسم چهلمین سالگرد شهادت حجت الاسلام شهید ابوتراب عاشوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم و آیت الله صفایی بوشهری صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد ولی عصر(عج) شهر چغادک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۴۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
چهلمین سالگرد شهادت شهید عاشوری در چغادک " بوشهر "  برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با تسلیت ایام محرم به بیان ویژگی های این شهید پرداخت و گفت: به عنوان یکی از شاگردان شهید عاشوری همه رفتار، منش، زندگی آن شهید برای ما الگو است.

حسینی نژاد بیان داشت : کردار، ارتباطات اجتماعی، پاکی، نماز شب خوانی، حساسیت نسبت به بیت المال، دلسوز و مردمی بودن را از ویژگی های بارز شهید عاشوری بود .

وی مردم داری را یکی از ویژگی های برجسته این شهید عنوان کرد و اظهار داشت: او همواره نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام ویژه ای داشت و همیشه مدافع حق مردم بود؛ در روایات آمده است که ثواب حل مشکلات مردم از نماز شب واجب تر است و این گره گشایی از مشکلات مردم جزو خصوصیات این شهید است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: شهید عاشوری هیچگاه منبر، تریبون و لباس روحانیت را برای خود استفاده نکرد بلکه از اینها برای کمک به مردم بهره می برد.

حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و گرامیداشت سالگرد شهادت شهید عاشوری گفت: این شهید پرچمدار انقلاب اسلامی در استان است که نقش بزرگی در بیداری و قیام مردم داشته است و ایثارگری و مبارزه با طاغوت و تلاش برای دفاع از اسلام ناب، نشانه پیوند عمیق فکری و عملی شهید عاشوری با مکتب سرخ سیدالشهداء است و بی حکمت نیست که در ایام عاشورا نیز به شهادت می رسد.

در این مراسم که بسیاری از مسئولان استانی و مردم شهید پرور شهر چغادک حضور داشتند فرزند شهید عاشوری به بیان خاطراتی از پدر شهید خود پرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم آیت الله صفایی بوشهری به همراه دیگر مسئولان و مردم با حضور بر سر قبر مطهر این شهید والامقام به وی ادای احترام کرده و فاتحه ای را نثار روح شهید عاشوری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار