سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

رشد رتبه های زیر ١۰۰۰ کشوری خراسان شمالی در کنکور سراسری ١٣٩٧

بجنورد (پانا)-سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد رتبه های زیر هزار خراسان شمالی در کنکور سراسری ١٣٩٧ نسبت به سال ١٣٩۶ خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۴۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد رتبه های زیر ١۰۰۰ کشوری خراسان شمالی در کنکور سراسری ١٣٩٧

عباس سعیدی در مراسم تقدیر از رتبه های برتر خراسان شمالی در کنکور سراسری سال ١٣٩٧، اظهار کرد : دانش آموزان خراسان شمالی در کنکور سراسری سال ١٣٩۶ ، ٣۰ رتبه زیر هزار کشوری کسب کردند که در کنکور سراسری امسال به ٣٧ نفر افزایش یافته است.

وی افزود : در کنکور سراسری سال ٩۶، خراسان شمالی بالغ بر ٢۴۶ نفر بودند که در کنکور سراسری سال ٩٧ به ٢۰۰ نفر کاهش یافته است.

سعیدی همچنین تصریح کرد : در سطح استان خراسان شمالی ، باید از ۵۰۰ نفر در عرصه های مختلف تقدیر شود که به بیش از ۴۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه در سه سال اخیر اعتبارات خوبی در راستای تشویق نخبگان اختصاص یافته که امیدواریم شاهد برگزاری مراسمات تقدیر از این عزیزان در استان و شهرستان ها باشیم.

مهدی قاسمی فرد رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۱۵۲ نفر نخبه در خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۰۴ مرد و ۴۸ زن در استان تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار دارند که از این تعداد ۱۹ نفر دست به اختراع زده‌اند.

تعداد قابل توجهی از نخبگان از کشور خارج شده‌اند

محمود ثمینی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز با تأکید بر نقش خانواده‌ها در پرورش نخبگان گفت: اگر دستگاه‌های آموزشی و خانواده‌ها از استعدادهای درخشان و نخبگان مغفول بمانند باعث خروج آنها از کشور و استفاده از استعدادهای آنان توسط سایر کشورها می‌شود.

وی با اشاره به خروج قابل‌توجهی از نخبگان از کشور بر ایجاد شرایط مناسب برای نخبگان در داخل کشور تأکید کرد و این امر را در توسعه مملکت نقش‌آفرین دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار