نامور مطلق: موزه سینما به یک نهاد مولف تبدیل شده است

تهران (پانا) - عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، موزه سینما را به دلیل فعالیت‌های پژوهشی و علمی در مدیریت جدید، نهادی مولف دانست.

کد مطلب: ۸۵۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نامور مطلق: موزه سینما به یک نهاد مولف تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی موزه سینمای ایران، دانشگاه تابستانه اسطوره شناسی و سینمای ایران؛ برنامه مشترک موزه سینما و حلقه نشانه‌شناسی تهران، پس از چهار روز به پایان رسید.
در پایان آخرین کلاس، بهمن نامورمطلق عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید دوره اسطوره‌شناسی ضمن تقدیر از علیرضا قاسم‌خان، مدیرعامل موزه سینمای ایران برای برگزاری دوره‌های علمی و پژوهشی بیان کرد: خداراشکر که موزه سینما به یک نهاد مولف تبدیل شده‌است چرا که مدیریت جدید تلاش کرده برنامه‌ها را به سمت پژوهش سوق دهد و با ساختن یک سالن سینمای دیگر در موزه و تبدیل آن به جایگاه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه علمی-پژوهشی، این امر را جدی‌تر دنبال کند.
وی افزود: به نمایندگی از حلقه نشانه‌شناسی تهران و تمام اساتیدی که در دوره اسطوره‌شناسی و سینمای ایران همراه ما بودند، از این رویدادها استقبال و بسیار قدردانی می‌کنم.
علیرضا قاسم‌خان مدیرعامل موزه سینما نیز در سخنانی کوتاه با ابراز امیدواری از برپار بودن دوره‌های آموزشی و پژوهشی موزه سینما برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد: سلسله نشست‌های علمی و پژوهشی و همچنین دوره‌های آموزشی و تخصصی سینما در موزه سینما به طور جدی استمرار خواهد داشت که به زودی جزییات آن‌ها اعلام خواهد شد.
براساس این گزارش، این دوره از دانشگاه تابستانه موزه سینما با استقبال بسیار خوب دانشجویان و پژوهشگران روبرو شد و دکتر بهمن نامور مطلق، دکتر حمیدرضا شعیری، دکتر علی عباسی، دکتر بهروز عوض‌پور و دکتر شروین وکیلی؛ از اساتید برجسته عرصه نشانه‌ و اسطوره‌شناسی، موضوع «اسطوره و سینمای ایران» را تدریس کردند.
گونه‌شناسی سینمای اسطوره‌ای، نشانه - اسطوره‌شناسی سینمای کیارستمی، روایت شناسی سینمای اسطوره‌ای ایران، اسطوره‌کاوی در سینمای کیمیایی، مهرجویی و فرهادی؛ اسطوره شناسی سینمای ایران، سرفصل‌های این دوره‌ آموزشی بود.
فیلم‌‎های طعم گیلاس، خانه دوست کجاست، جاده‌ها، هامون و قیصر از جمله فیلم‌هایی بودند که در این کلاس‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار