همزمان با سراسر کشور؛

فریاد «لبیک یا حسین» 13 ساله‌های اردبیلی در همایش «احلی‌من‌العسل» طنین انداز شد

اردبیل (پانا) - همایش «احلی‌من‌العسل» در تجدید بیعت نوجوانان با شهید نوجوان کربلا قاسم بن حسن(ع) در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع ) استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فریاد «لبیک یا حسین» 13 ساله‌های اردبیلی در همایش «احلی‌من‌العسل» طنین انداز شد

در این مراسم که حال و هوای معنوی با قرائت سرودهای حماسی و مداحی همراه بود دانش‌آموزان در حالی که بر سر و سینه می‌زدند به یاد قاسم بن حسن (ع) شهید 13 ساله دشت نینوا عزاداری کرده و بارها با ندای «لبیک یا حسین» با این طریق معنوی اعلام بیعت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در حاشیه این مراسم حسینی گفت: همزمان با ششمین روز محرم همایش "احلی من العسل" با حضور دانش‌آموزان در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد .

مصطفی کافی اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری در جامعه یک اولویت اساسی در جامعه به ویژه در بین جامعه است و بی‌شک بهره‌گیری از الگویی همچون نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) اولویت اساسی است .

وی با اشاره به این که جامعه نیازمند تربیت و رشد جوانان متدین و بسیجی است بیان کرد: نوجوانی که شهادت را شیرین‌تر عسل بداند در واقع ارزش اسلام و مقدسات و مذهب را فرا گرفته و اگر جامعه‌ای با این افکار رشد یابد می‌توان به آن مرحله از رشد و شکوفایی رسید که این موضوع به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان ضمن تقدیر و تشکر از متولیان اجرایی این برنامه معنوی اظهار کرد: در برگزاری این مراسم بسیج دانش‌آموزی, اداره کل اوقاف و آموزش و پرورش همکاری و تعامل دارند.

گفتنی است:«احلی‌من‌العسل» یعنی شیرین تر از عسل برگرفته از پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا در جواب سؤال «مرگ در نزد تو چگونه است؟» داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار