یک فوریت لایحه افزایش انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران تصویب شد

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت طرحی موافقت کردند که به موجب آن شهرداری تهران ملزم خواهد بود سهم جوانان در پست‌های مدیریتی و نقش آنان در مدیریت شهرداری را افزایش دهد.

کد مطلب: ۸۵۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یک فوریت لایحه افزایش انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران تصویب شد

در هشتاد و ششمین جلسه شورا بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری به ارایه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست های مدیریتی و ارتقا سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران» در دستور قرار گرفت.

در ادامه حجت نظری، رئیس کمیته ورزش شورا به عنوان طراح گفت: از جمله دلایل یک فوریت این طرح می‌توان به مواردی از قبیل، تاکیدات رهبری درباره استفاده از جوانان در عرصه‌های مدیریتی، عمل به مصوبات شورای عالی اداری کشور مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و زنان برای تصدی پست‌های مدیریتی، بهره‌مندی از ظرفیت جوانان شایسته برای تصدی پست‌های مدیریتی شهرداری، تبدیل شهرداری تهران به یک سازمان پویا و خلاق با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: این طرح حدود 4 ماه است که در نوبت ورود به صحن است و متاسفم که دیر به صحن آمد و ما انتظار داشتیم هیات رئیسه درباره طرح‌‌ها تبعیض قایل نشوند. این طرح در هفته جوان به هیات رئیسه ارسال شده بود.

نظری افزود: در این طرح ما نگفتیم تمام پست‌های مدیریتی در اختیار جوانان قرار گیرد بلکه ذکر شده تا 50 درصد و این مهم در سه بازه زمانی در نظر گرفته شده است، زیر 30 سال، 30 تا 35 سال و 35 تا 40 سال. از این 50 درصد 25 درصد نیز به بانوان اختصاص می‌یابد تقریبا مشابه آنچه در لیست امید شورای شهر اتفاق افتاد.

در ادامه جلسه موافقان و مخالفان یک فوریت طرح نظرات خود را اعلام کردند.

سید حسن رسولی گفت: مصوبه شورای عالی اداری کشور برای همه سازمان‌ها و نهادها از جمله شهرداری تهران لازم‌الاجرا است و علاوه بر آن این مهم از برنامه راهبردی اصلاح‌طلبان است بنابراین به نظرم چیز خاصی اتفاق نیافتده و دلیلی بر قید فوریت نیست.

شهربانو امانی به عنوان موافق یک فوریت گفت: این مهم از وعده‌هایی بود که ما به جوانان دادیم و برای پاسخگویی به مطالبات جوانان همین بس که در انباشت دستورات 4 ماه در نوبت بوده و بعد از یکسال شورا کمترین کاری که می‌تواند بکند همین است.

وی افزود: اگر شایسته‌سالاری نهادینه می‌شد بالطبع این مهم هم ارتقا پیدا می‌کرد و برای توجه بیشتر به این امر ما به عنوان پارلمان شهر باید این مهم را هر چه سریع‌تر اجرایی کنیم.

زهرا نژاد بهرام دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: مشخصا اتفاق خاصی نمی‌خواهد بیافتد باید در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها کارشناسی‌تر به آن پرداخته شود. پیشنهادم این است که به صورت عادی در صحن مورد بررس قرار گیرد.

در ادامه حجت نظری گفت: اگر یک فوریت این طرح هم رای بیاورد عملا به عنوان یک طرح عادی است چرا که 4 ماه بوده معطل مانده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: در زمانی که این طرح به هایت رئیسه آمد، روی آن خیلی بحث شد. مجموع اعضا در هیات رئیسه گفتند به دلیل اینکه الزام شهرداری برای تصدی جوانان نوشته شده این امر سنجش‌پذیر نبود و امکان فرایند را نمی‌توان حس کرد و فرض بر این بود که نباید طرح‌هایی به شهرداری بفرسیتم که نتواند پاسخگو باشد بعد از آن‌ها پاسخ بخواهیم. بنابراین هیات رئیسه مخالف این طرح نبود و گفتیم در کمیته منابع انسانی از لحاظ متنی چکش‌کاری شود که البته این اقدام با وقفه انجام شد و بعد با تعطیلات شورا روبرو شدیم و بعد از آن دستور دادم این موضوع در دستور قرار گیرد.

در نهایت یک فوریت این طرح با موافقت اعضا به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار