در گفت‌وگو با پانا

نماینده مجلس: نظارتی بر اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان وجود ندارد

فاطمه ذوالقدر: توانمندسازی کودکان کار از بازتولید فقر در جامعه جلوگیری می‌کند

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه نظارتی بر اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام نمی‌شود، گفت کمیته مشترکی بین نهادهای ذیربط برای رسیدگی به متکدیان و کودکان کار و خیابان تشکیل نشده است.

کد مطلب: ۸۵۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس: نظارتی بر اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان وجود ندارد

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت تشکیل کمیته رسیدگی به متکدیان و کودکان کار و خیابان گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که اکنون رسیدگی به آن اولویت دارد، کودکان کار و خیابان و متکدیان است. در ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع پرداخته شده است و در بند (ه) این ماده، بهزیستی متولی اصلی ساماندهی این کودکان معرفی شده است. همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع نیز موظف هستند که با بهزیستی مشارکت لازم را برای ساماندهی وضع کودکان کار و خیابان داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: در طرح ساماندهی کودکان کار، شهرداری تهران مسئول تخصیص مکانی به این موضوع است و اگرچه اقداماتی در این زمینه انجام داده است اما با توجه به گستردگی آسیب، این فضاها کافی نیست و نظارت و برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی بر اجرای این طرح انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی وضع کودکان کار و متکدیان در گرو یکپارچه عمل کردن دستگاه‌های ذیربط است، گفت: چنانچه ستاد ساماندهی که تکلیف قانونی دارد با مشارکت همه دستگاه‌ها فعال‌تر شود، می‌توان انتظار بازخورد مناسب را برای ساماندهی این وضع داشت چرا که ذات ستاد این است که همه مسئولان دور هم جمع ‌شوند و تصمیمات سریع و شفاف گرفته ‌شود تا موضوع کودکان و مشکلات آنها تعیین تکلیف شود.

ذوالقدر با بیان اینکه موضوع کودکان کار و خیابان نباید گرفتار بروکراسی‌های اداری و بین دستگاهی شود، گفت: در جلساتی که داریم به طور خاص به موضوع متکدیان و کودکان کار و خیابان تأکید شده است که صرف جمع‌آوری کودکان کار و متکدیان نمی‌توان این موضوع را سامان داد بلکه باید راهکارها و اعتبارات لازم برای توانمندسازی کودکان و آموزش آنها صورت پذیرد تا از بازتولید فقر در جامعه جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات ضربتی شهرداری در راستای جمع آوری کودکان کار و متکدیان، گفت: این نوع برخوردها تاثیرگذار نیست و برای ساماندهی وضع کودکان کار و متکدیان باید اقدامات موثرتری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار