رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

اجرای طرح بازگشایی مدارس در دو مرحله

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا می‎گوید طرح بازگشایی مدارس در دو مرحله به اجرا در آمده است که اولین مرحله دهم شهریور تا پایان شهریور و مرحله دوم آن اول مهرماه تا 15 مهر خواهد بود.

کد مطلب: ۸۵۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح بازگشایی مدارس در دو مرحله

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری با بیان اینکه 35 درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز توسط کارشناسان اعلام شده است، گفت: با دستور فرمانده ناجا هزار دستگاه خودرو به همراه 5 هزار نیرو برای اجرای طرح تابستانه تا پایان شهریورماه به عنوان نیروی کمکی به پلیس راهنمایی و رانندگی اختصاص داده شده است.

کاهش 2.5 درصد تعداد کشته‌های در صحنه تصادف در شهریورماه امسال

وی با بیان اینکه 39 درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو از سوی رانندگان اعلام شده است، گفت: علی‌رغم افزایش 15 درصدی سفرها در شهریورماه امسال خوشبختانه تعداد کشته‌ها در صحنه تصادف 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

این مقام عالی انتظامی افزود: 47 درصد تصادفات در بازه زمانی 16 الی 24 اتفاق افتاده، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود در این بازه زمانی استراحت کافی را داشته باشند و به فاصله هر 2 ساعت 15 دقیقه استراحت کنند.

سردار مهری با اشاره به اینکه 66 درصد از تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، گفت: جاذبه‌های نزدیک شهرها، عبور احشام و وجود کارخانه‌ها از علل جلب توجه رانندگان است که منجر به این آمار می‌شود.

وی افزود: 37 درصد از تصادفات منجر به فوت از نوع واژگونی خودروها اعلام شده است که از مهمترین آن می‌توان به واژگونی یک خودروی سواری که منجر به کشته شدن 7 نفر از اعضای یک خانواده شد اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه به رانندگان توصیه کرد: در آغاز مسافرت اولین نکته‌ای را که باید توجه کنند اطمینان از سالم بودن خودرو از نظر فنی و به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای خودرو و راننده است.

وی در ادامه توجه به علائم رانندگی، مسیرهای خط کشی شده و بستن کمربند ایمنی در جاده‌های شهری و برون شهری، پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و عدم جبران زمان از دست رفته را با افزایش سرعت را از دیگر عوامل تصادفات اعلام کرد.

این مقام عالی انتظامی بستن کمربند ایمنی را برای همه سرنشینان خودرو در جاده‌های برون شهری ضروری عنوان کرد و اظهار کرد: خوشبختانه در حادثه واژگونی اتوبوس در شاهرود هیچ گونه فوتی نداشتیم و بررسی ها نشان داد تمام سرنشینان اتوبوس از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند.

سردار مهری عدم استفاده از تلفن همراه از سوی رانندگان، فراهم کردن فضای آرام برای راننده از سوی سرنشینان، رانندگی نکردن در هنگام خستگی و خواب آلودگی را از دیگر عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: رانندگان قبل از آغاز مسیر حتما با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک با شماره 88255555 و یا 120 تماس بگیرند و از آخرین وضع جاده‌ها مطلع شوند.

اجرای طرح بازگشایی مدارس در 2 مرحله

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تابستانه مصادف با ایام محرم و آغاز سال تحصیلی مدارس شده، گفت: طرح بازگشایی مدارس در دو مرحله به اجرا در آمده که اولین مرحله دهم شهریور تا پایان شهریور و مرحله دوم آن اول مهرماه تا 15 مهر خواهد بود.

وی به هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری و سازمان‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: برای سهولت در آمد و شد این ایام عملیات عمرانی تقریبا در مراکز اصلی شهرها متوقف خواهد بود.

وی در توصیه ای به والدین، گفت: به این افراد توصیه می‌کنیم که اگر با خودروی شخصی فرزندان خود را به مدارس می‌برند در صورت امکان خودرو را در فاصله‌ای پارک کنند که ایجاد ترافیک نکنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: والدین در صورت استفاده از سرویس مدارس برای کودکان خود سعی کنند تا از سرویس های دارای برچسب استفاده کنند، چرا که رانندگان سرویس، معلمان ترافیکی دانش آموزان هستند و از این عزیزان نیز تقاضا داریم تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به کاهش ترافیک شهر خود کمک کنند.

سردار مهری در ادامه درباره ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار کرد: انقلاب ما پرتوی از نهضت امام حسین(ع) است و امیدواریم بتوانیم همه از این نهضت درس گرفته و به امنیت و آرامش جامعه کمک کنیم.

وی با اشاره به همکاری همیاران محرم در سال های گذشته با پلیس اشاره کرد و گفت: با همکاری این عزیزان طی سال گذشته هیچ مشکلی از لحاظ ترافیکی و امنیتی گزارش نشد و امیدواریم امسال نیز با همکاری این عزیزان مشکلی به وجود نیاید.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اجرای طرح تابستانه، کمک به رفت و آمد دستجات و هیئات مذهبی و نیز آماده شدن برای اجرای طرح بازگشایی مدارس بار مضاعفی را تحمیل می‌کند که جا دارد از این عزیزان تشکر کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار