معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در زنجان:

8000 کلاس درس، مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش می شود

زنجان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: همزمان با مهر امسال هشت هزار کلاس درس در سراسر کشور به آموزش و پرورش تحویل می شود که بیش از چهار هزار کلاس درس از این تعداد توسط خیران ساخته شده است.

کد مطلب: ۸۵۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
8000 کلاس درس، مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش می شود

مهرالله رخشانی‌مهر دیروز در مراسم بهره برداری از مدرسه خیرساز در زنجان افزود: از هشت هزار کلاس درسی که مهر امسال به بهره برداری می رسد، یک هزار و 200 کلاس برای مدارس تخریبی و مقاوم سازی هستند.
به گفته وی، 6 هزار و 800 کلاس درس دیگر نیز در مناطق حاشیه نشین، مسکن مهر و یا مکان هایی که مهاجرت و رشد جمعیت اتفاق افتاده، احداث شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در حوزه نوسازی مدارس میانگین سرانه فضاهای آموزشی حدود 5.2 مترمربع و میزان فضای آموزشی 11 استان کشور کمتر از این میانگین است.
به گفته رخشانی مهر، سرانه آموزشی دانش آموزان استان زنجان حدود 5.8 مترمربع است.
وی به رشد یک و نیم برابری تعهد خیران در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود هشت هزار و 700 میلیارد ریال تعهد خیران در حوزه مدرسه سازی بود که این رقم امسال به 12 هزار میلیارد ریال رسید.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: طی 20 سالی که از زمان ایجاد جامعه خیرین سپری می شود، میزان مشارکت خیران در مدرسه سازی عدد قابل توجهی است.
رخشانی مهر به سهم دولت در ساخت مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در پایان سال گذشته ردیف اعتباری خیرین 100 درصد تامین و به پروژه های خیرساز تزریق شد.
وی با بیان اینکه شاهد پویایی و برنامه ریزی برای تکمیل پروژه های خیرساز هستیم، یادآوری کرد: ردیف اعتباری خیرین در سالجاری نیز 100 درصد تامین اعتبار و میان استان ها توزیع شد.
گفتنی است، مدرسه غلامحسین مطهری - توفیق زنجان در سال 2099 توسط اولین شهردار زنجان (علی اکبر توفیقی) احداث و در سال 56 تخریب و نوسازی شد.
در حال حاضر نیز پس از 41 سال این مدرسه توسط غلامحسین مطهری تخریب و در مساحت4700 مترمربع با 18 کلاس درس و محوطه سازی 2350 مترمربع با 50 میلیارد ریال آورده این خیر در 24 شهریور سالجاری به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار