قادری،‌ نماینده مجلس:‌ کل درآمد نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود

تهران (پانا) - نماینده ادوار مجلس با این پیشنهاد که کل درآمدهای نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود می‌گوید این درآمد صرفا باید برای اجرای پروژه‌های غیر دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۵۴۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
قادری،‌ نماینده مجلس:‌ کل درآمد نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود

جعفر قادری در مصاحبه با رادیو کاهش ارزش پول ملی را معلول تورم در جامعه دانست و افزود: واحد اصلی پول باید تومان و اجزای آن ریال باشد ولی بدون اصلاحات ساختاری و صرفا حذف صفر، مشکلی حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: صادرات نفت را نمی‌توان نادیده گرفت، اما می‌توان درآمدهای نفتی را حذف کرد و این درآمد صرفا در صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های غیر دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

قادری گفت: اقدام دولت در انتشار اسناد خزانه موجب بدهی بانک ها شده و عملا بدهی دولت به بانک مرکزی اتفاق می افتد؛ بنابراین دولت باید طرح های عمرانی را ادامه دهد و اگر نمی تواند، کل طرح های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند.

این نماینده ادوار مجلس افزود: دولت باید به وظیفه اصلی خود که نظارت و برنامه ریزی است، توجه کند و کارها را به بخش خصوصی واگذارد. پس وقتی می توانیم طرح ها و پروژه ها را به مردم واگذاریم، چرا باید نگران باشیم؟

قادری اظهار کرد: در حوزه آموزش و بهداشت و درمان باید فرصت را به مردم دهیم و دولت نقش اصلی خود را در راستای تامین کنندگی خدمات آموزشی و بهداشتی و درمانی ایفا کند.

وی گفت: دولت‌ها نمی‌خواهند ابزارهای مختلف قدرت را از دست دهند؛ بنابراین وقتی مدیران قوی را به کار نمی‌گیریم، تصور می‌کنند با طرح و پروژه قادر به اثر‌گذاری خواهند بود درحالی‌ که یک مدیر قوی با سیاست‌های خود کشور را اداره می‌کند نه با تصدی‌گری.

قادری افزود: اشتهای دولت سیری‌ناپذیر است و تشویق می‌شود ارزش پول ملی را کاهش دهد تا از مابه‌تفاوت تسعیر ارز قبلی و فعلی بدهی‌های خود را تسویه کند.

وی با اشاره به اینکه انتشار اسناد خزانه توسط دولت کل نظام بانکی را به هم ریخته است، در این‌باره گفت: دولت قبلی نیز دو بار این پیشنهاد را به مجلس ارائه کرد ولی متاسفانه در این مجلس این اتفاق افتاد و وضع از این پس قابل کنترل نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار