ادعای جدید پمپئو: برجام همه راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نکرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید مدعی شد که توافق هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت جهانی همه راه‌های دستیابی کشورمان به سلاح هسته‌ای را مسدود نکرده است.

کد مطلب: ۸۵۴۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ادعای جدید پمپئو: برجام همه راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نکرد

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو که در دو روز گذشته بارها به انتقاد از دیدار «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین این کشور با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پرداخته، بار دیگر در پیامی توئیتری از وی انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «آنچه کری در ارتباط گرفتن با ایران،انجام داده ناشایست، بی‌سابقه و برخلاف سیاست خارجی آمریکا است.»

او ادامه داد: «توافق (هسته‌ای با ایران) شکست خورد. رهایش کنید. برجام همه راه‌های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را مسدود نکرد؛ این برخلاف چیزی است که به مردم آمریکا وانمود می‌شد.»

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا چهارشنبه گذشته گفت‌و‌گویی رادیویی مدعی شد که پس از خروجش از وزارت خارجه آمریکا، چندین بار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره راه‌های حفظ برجام با او گفت‌و‌گو کرده است.

او همچنین گفت: «در این دیدارها تلاش کرده، بداند ایران برای تغییر پویش‌های منطقه مایل به انجام چه کارهایی است.»

خبر دیدار کری با ظریف به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکایی انعکاس یافته و انتقاد شدید پمپئو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا را در پی داشت.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «جان کری با ایران جلسات غیرقانونی داشته است که تنها می‌تواند کارهای بزرگی را به ضرر مردم آمریکا انجام دهد. او به آن‌ها (ایرانی‌ها) گفت تا منتظر پایان دولت ترامپ باشند.»

پیشتر نیز مطالبی پیرامون دیدار ظریف با کری در حاشیه کنفرانس‌های بین‌المللی منتشر شده بود که وزیر خارجه ایران دیدار با کری را در کنفرانس امنیتی مونیخ تایید کرد.

ظریف در این باره گفت: «دیدار محرمانه نداریم. در حاشیه جلسات بین‌المللی با بسیاری از نخبگان که در افشای سیاست‌های دولت آمریکا تاثیرگذار هستند، گفت‌و‌گو داریم.»

وزیر امور خارجه کشورمان متذکر شد: «موضوع این جلسه بیشتر در مورد این بود که سیاست‌های رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در مورد برجام چیست و چگونه می‌شود در قبال این سیاست‌ها عکس‌العملی مناسب نشان داد تا ترامپ بیش از پیش در آمریکا و دنیا منزوی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار