رییس اداره قرآن وعترت اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت :

نوجوانان باید با الگوقرار دادن حضرت قاسم (ع) سربازان خوبی برای امام زمان(عج) باشند

بیرجند (پانا) _ رییس اداره قرآن عترت ونماز اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی بیان کرد :حضرت قاسم بن حسن الگوی مناسبی برای نوجوان است .

کد مطلب: ۸۵۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان باید با الگوقرار دادن حضرت قاسم (ع) سربازان خوبی برای امام زمان(عج) باشند

حجت الاسلام حسینی رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درحاشیه ی برگزاری همایش احلی من العسل درگفتگوباخبرنگارپاناگفت: حضرت قاسم بن حسن(س) الگوی مناسبی برای دانش آموزان و جوانان بوده و برگزاری سوگواری احلی من العسل در راستای تقویت روحیه ولایتمداری در بین نسل های آینده موثر است.

حجت السلام حسینی افزود: زندگی این فرزند والا مقام امام حسن (ع) به مانند یک امام معصوم به دور از خطا و گناه بوده است.

وی ادامه داد: در واقعه کربلا برای تمام سنین الگو و سرمشق زندگی وجود دارد و الگوی نوجوانان و دانش آموزان حضرت قاسم (ع) است.

وی اضافه کرد: این نوجوان و شخصیت بزرگ نهضت عاشورا، با معرفت و شناخت و احساس مسئولیت خود نسبت به امام زمان خود به وظیفه اش عمل کرد و با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

حسینی گفت: حضرت قاسم (ع) در جواب عمویش امام حسین (ع) مرگ در راه خدا را شیرین تر از عسل عنوان می کند و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم با الگو گرفتن از حضرت قاسم باید سربازان خوبی برای حضرت مهدی (عج) باشند.

وی افزود: آیین های سوگواری حسینی از جمله لبیک یا حسین (ع) و احلی من العسل باید با آموزه های عاشورا از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر همراه باشد.

رئیس اداره قرآن وعترت اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی تبیین فلسفه عاشوراوگسترش فرهنگ اقامه نماز دربین دانش آموزان راازاهداف اصلی این همایش عنوان کردو گفت : برگزاری چنین مراسمات مذهبی درتربیت دینی واسلامی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار