اعطای 4500 سند زمین و املاک به محرومان استان گلستان

گرگان (پانا) - در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز شنبه 4 هزار و 500 سند زمین و املاک را به محرومان شهرستان‌های «بندرترکمن» و «بندرگز» اعطا می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۴۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اعطای 4500 سند زمین و املاک به محرومان استان گلستان

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که از همان ابتدای انقلاب و با دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل عظیم‌الشان با هدف کاهش استضعاف محرومان و توسعه و آبادانی ایران اسلامی شکل گرفت و پس از ارتحال ایشان نیز با دستورات رهبر معظم انقلاب مسیر خود را برای توسعه خدمات به محرومان تداوم بخشید در سال‌های اخیر و پس از انتصاب «محمد سعیدی‌کیا» به عنوان رئیس این بنیاد با ماموریتی جدید مواجه شد.

این ماموریت هرچند در راستای اهداف و وظایف این بنیاد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب سعیدی کیا آمده است اما از نظر نوع اقدام با سایر فعالیت‌های بنیاد تفاوت داشت و به نوعی یک جهش حرکتی در بنیاد و اقدام مبتکرانه از سوی رهبر فرزانه انقلاب به شمار می‌رفت.

اهدای اسناد زمین‌های کشاورزی و مسکونی و به طور کلی دارایی‌های بیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نفع محرومین و افراد کم‌برخوردار در مناطق محروم کشور خلاصه این ماموریت جدید بود که از تیرماه 1393 تاکنون با موفقیت چشم‌گیری نیز روبه‌رو شده است.

از این رو شنبه 24 شهریورماه بار دیگر و برای چندمین بار مسوولان ارشد بنیاد مستضعفان کشوری در اقدامی انقلابی و جهادی با حضور در استان محروم و مرزی گلستان و این بار در شهرستان‌های «بندرترکمن» و «بندرگز» قصد دارند تا روند محرومیت‌زدایی و واگذاری املاک و زمین‌ها به محرومان یعنی همان صاحبان و وارثان واقعی انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

شنبه استان گلستان و این دو شهرستان و البته مردم اهل سنت و وفادار به انقلاب این شهرستان‌ها میزبان مسوولان بنیاد مستضعفان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان، «سیدمناف هاشمی» استاندار گلستان و مدیران ارشد و ستادی استانی و شهرستانی خواهند بود تا ضمن دیدار با این مسوولان بیش از 3 هزار سند زمین و املاک در بندر ترکمن و یک هزار و 500 سند در بندرگز را که به واقع اهدایی رهبر معظم انقلاب و بنیاد مستضعفان به این مردم تلاشگر و مستضعف است، دریافت کنند.

این مراسم که در تداوم بخشی طرح بزرگ و ملی محرومیت‌زدایی در قالب اهدای اسناد واگذاری املاک به مردم مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور با هدف ایجاد پشتوانه اقتصادی برای مردم مستضعف است به صورت همزمان در سه شهر استان‌های شمالی کشور برگزار می‌شود که علاوه بر بندرترکمن و بندرگز، روستای «جام خانه» در «میاندرود» استان مازندران نیز میزبان این مراسم همزمان خواهد بود.

گفتنی است ارزش ریالی اسناد واگذاری کشاورزی و مسکونی در این مرحله بیش از 152 میلیارد تومان و با مساحت بیش از 6 هزار و 200 هکتار است که به طور نمادین به نیت 14 معصوم به 14 نفر در این مراسمات که در شهرهای بندترکمن و بندرگز و جام خانه برگزار می‌شود، اهدای سند خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار