احلی من العسل

اسلامشهر (پانا)-در صحنه کربلازمانی که صدای حضرت قاسم(ع) بر اثر ضربت شمشیر به گوش امام حسین علیه السلام رسید تعجیل کرد و مانند شیر غضبناک حمله بر لشکر کرد تا به عمرو قاتل قاسم رسیدو پس تیغی به سمت اوفرستاد،

کد مطلب: ۸۵۴۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
احلی من العسل

در ماجرای کربلاقاسم بن الحسین علیه السلام به عزم جهاد قدم به سوی معرکه نهاد، چون حضرت سیدالشهداء علیه السلام نظرش بر فرزند برادر افتاد که جان گرامی بر کف دست نهاده آهنگ میدان کرده، دست به گردن قاسم درآورد و او را در بر کشید و هر دو نفرچندان بگریستند،پس قاسم دست و پای عم خود را چندان بوسید تا اذن حاصل نمود، پس قاسم علیه السلام به میدان آمدوکارزار سختی نمود و به آن صغر سن و خردسالی سی و پنج تن را از بین برد.

از دیگر اصحاب و از قول دشمنان روایت میکنند،پسری رادیدیم که به میدان آمده گویا صورتش پاره ماه است و پیراهن در برداشت و نعلینی در پا داشت که بند یکی از آنها گیسخته شده بود وعمرو بن سعد ازدی گفت او را به قتل می‌رسانم و جواب شنید این چه اراده است که نموده‌ای.

سپس به عمروبن سعدگفتند:این جماعت که دور او را احاطه کرده‌اند از برای کفایت امر توبس است و خود را در خون حضرت قاسم (ع) شریک نکنو او پاسخ داد، به خدا قسم که از این اندیشه برنگردم، پس اسب برانگیخت و رو برنگردانید تا آنگاه که شمشیری بر فرق آن مظلوم زد و سر او شکافت پس قاسم(ع) به صورت بر روی زمین افتاد.

چون صدای قاسم به گوش حضرت امام حسین علیه السلام رسید تعجیل کرد و مانند شیر غضبناک حمله بر لشکر کرد تا به عمرو قاتل قاسم رسید، پس تیغی حواله آن ملعون نمود، عمرو دست خود را پیش داد حضرت دست او را از مرفق جدا کرد پس اوصیحه عظیمی زد.

لشکر کوفه حرکت کرد و حمله آوردند تا مگر عمرو را از چنگ امام حسین علیه السلام بربایندو همینکه هجوم آوردند بدن او پامال سم اسبان گشت و کشته شد.
آنگاه امام حسین (ع)قاسم را از خاک برداشت و در بر کشید و سینه او را به سینه خود چسبانید و به سوی خیمه ها روان گشت در حالی که پاهای قاسم در زمین کشیده می‌شد. پس او را در نزد علی بن الحسین علیه السلام در میان کشتگان اهلبیت(ع) خود جای داد،

امام حسین (ع) فرمود :بارالها تو آگاهی که این جماعت مار ا دعوت کردند که یاری ما کنند اکنون دست از نصرت ما برداشته و با دشمن ما یار شدند، ای داور دادخواه این جماعت را نابود ساز و ایشان را هلاک کن و پراکنده گردان و یکتن از ایشان را باقی مگذار، و مغفرت و آمرزش خود را هرگز شامل حال ایشان مگردان

شایان ذکر است ،اکنون پس از گذشت سالیان متمادی از واقعه کربلا ،نوجوانان ایران اسلامی در روز ششم محرم به یاد جوان ایثارگر دشت کربلا در همایش بزرگی با نام احلی من العسل پیمان میبندند ادامه دهنده راه اهل بیت (ع) حضرت قاسم بن الحسن (ع) باشند.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار