سید مجتبی هاشمی:آشنایی بیشتر نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری سوگواره احلی من العسل است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: همزمان با ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، بزرگترین اجتماع سوگواره احلی من العسل با حضور نوجوانان عاشورایی و به میزبانی شهرستان‌های استان تهران فردا در حرم امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۴۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی:آشنایی بیشتر نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری سوگواره احلی من العسل است

سید مجتبی هاشمی با اشاره به حضور بیش از 5 هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول از تشکل‌های مختلف دانش آموزی از 15 شهرستان استان تهران در این مراسم گفت: امسال نیز مفتخریم که میزبان نوجوانان 13 ساله‌ای باشیم که با شرکت در این مراسم با آرمانهای شهدا و امام راحل تجدید پیمان خواهند داشت.

هاشمی گرامی داشت یاد و خاطره حضرت قاسم ابن الحسن و شهدای دانش آموز و نوجوان را از اهداف اصلی برگزاری این سوگواره عنوان کرد و در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما در قبال نسل جدید، شناساندن صحیح الگوهای شجاع و ایثارگر است، افزود: خدمت به آستان مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام از بزرگترین افتخارات یک فرد است که این موقعیت ناب برای همکاران ما در شهرستان‌های استان تهران ایجاد شده است که بتوانیم در این مقام خدمت کنیم و باید تمام همتمان را بکار ببندیم تا در جهت اعتلای احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که از اصلی‌ترین اهداف قیام سیدالشهدا (ع) است، تلاش کنیم.

سوگواره احلی من العسل به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) همه ساله در 6 محرم با هدف ترویج فرهنگ حسینی بین نوجوانان برگزار می شود.

امسال نیز این مراسم معنوی روز یک شنبه ۲۵ شهریور مصادف با ششم محرم الحرام ساعت 9:30 صبح با حضور نوجوانان عاشورایی در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار