معاون شهردار ارومیه:

درآمد پایدار؛ اساسی ترین چالش پیش روی شهرداری هاست

ارومیه(پانا)-قائم مقام و معاون شهرسازی شهرداری ارومیه مهمترین و اساسی ترین چالش در این مقطع زمانی برای شهرداری ها را تحصیل درامد پایدار و ایجاد و تعریف منابع جدید درآمدی دانست .

کد مطلب: ۸۵۴۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
درآمد پایدار؛ اساسی ترین چالش پیش روی شهرداری هاست

غلامرضا عدل دوست در نشست با شهرداران استان کرمان برگزاری نشست هایی چون دیدار با شهرداران شهرهای مختلف کشور را مثمر ثمر خواند و اظهار کرد: با برگزاری چنین نشست هایی و ارائه پیشنهادات و تبادل نظر ها موجبات توسعه و آبادانی شهر ها و رفع موانع پیش روی مدیریت شهری رقم می خورد.

وی در تعریف مدیریت شهری به لحاظ محتوایی مهمترین کارکرد مورد انتظار از مدیران شهری را رویارویی و حل مشکلات شهری دانست و افزود: حل معضلات مبتلا در شهرها و زیست پذیری کردن آنها، ارتقاء سرانه آسان زندگی، افزایش سطح ایمنی شهرها و تامین آرامش در کنار آسایش شهروندان از جمله کارکردها مورد انتظار از شهرداران مدیریت شهری است.

قائم مقام شهردار و معاون معماری و شهرسازی شهردرای ارومیه با بیان اینکه شهرداران برای رسیدن به این اهداف با چالش ها و مشکلاتی روبه رو هستند، گفت: مهمترین و اساسی ترین چالش در این مقطع زمانی را برای شهرداری تحصیل درآمد پایدار و ایجاد و تعریف منابع جدید درآمدی است .

عدل دوست ادامه داد: علاوه بر مقوله درآمد ، مسایل مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی ، اصلاح الگوی جمع آوری و بازیافت پسماند، مشکلات مربوط به حاشیه نشینی ، احیا و توانمند سازی بافت های فرسوده و تاریخی ، مسائل مربوط به دست فروشی و سد معبر و چگونگی برخورد با آنها و حفظ و نگهداری باغات داخل شهر ها از جمله چالش های شهری است .

معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه با اعلام اینکه شهرداری ارومیه دارای سند چشم انداز بلند مدت و میان مدت ساله است، بیان کرد: چشم انداز بلند مدت شهرداری ارومیه در قالب افق 1404 طراحی شده افقی که در آن شهر ارومیه تبدیل به یک شهری سالم، فرهنگی ، دانش محور و با کیفیت مبتنی بر فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی و فن آوری های نوین با سیستم حمل و تقل سریع و روان تبدیل خواهد شد .

عدل دوست با بیان اینکه شهرداری ارومیه برای رسیدن به اهداف بلند مدت بودجه هایی را بصورت سالانه تهیه و تنظیم کرده است، اظهار کرد: بر این اساس بوجه امسال نیز به تصویب رسید که پیام بودجه سال 97 ارتقاط کیفیت زندگی شهروندان با رویکرد مشارکت و مسئولیت پذیری است.

وی میزان بودجه سال 97 شهردار ارومیه را 1150 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 70 درصد بودجه سال 97 شهرداری نقدی و مابقی غیر نقدی است که حدود 80 درصد آن برای صرف در امورات عمرانی و مابقی جاری تعریف شده است .

قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی چون ساخت رینگ میانی شهر ارومیه ، بیان کرد: رینگ میانی ارومیه به طول حدود 23 کیلومتر تکمیل و با اتمام تقاطع غیر هم سطح آذربایجان کامل می شود و رینگ دوم شهر ارومیه نیز از سال گذشته وارد فاز اجرایی شد و هم اینک در دست اجراست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار