روایت مجازی از «فقر» در فرانسه؛

50 درصد فرانسوی‌ها از سیر کردن شکم فرزندان خود هم ناتوانند!

تهران (پانا) - وزیر بهداشت و تعاون ملی دولت امانوئل ماکرون، آمار قابل توجهی درباره فقر در این کشور مهم اتحادیه اروپا ارائه کرد و گفت :«۳ میلیون کودک فقیر در فرانسه زندگی می‌کنند.»

کد مطلب: ۸۵۴۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
50 درصد فرانسوی‌ها از سیر کردن شکم فرزندان خود هم ناتوانند!

به گزارش مهر، روز پنجشنبه ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸، خانم آگنس بوزین طی مصاحبه‌ای با روزنامه مترویی‌سی‌نیوز به تشریح اقدامات دولت فرانسه در زمینه ریشه کن کردن فقر به‌ویژه در امور درمانی و بهداشتی پرداخت و آمارهای تکان دهنده ای از وضعیت فقر در این کشور اروپای غربی که هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا بر اساس میزان GDP است را بیان کرد.

او درباره وضعیت فقر در فرانسه گفت که حقوق ماهیانه‌ای برابر با ۱۰۲۶ یورو برای یک فرد مجرد لازم است تا او در میان قشر فقیر جامعه دسته بندی نشود. این در حالی است که ۵۰ درصد فرانسوی‌ها کمتر از ۱۲۰۰ یورو در ماه درآمد دارند و به گفته وزیر بهداشت دولت فرانسه در سیر کردن شکم فرزندان خود نیز مشکل دارند.

از سوی دیگر بر اساس آمارهایی که وزیر بهداشت دولت امانوئل مکرون و ادوارد فیلیپ داده،ز که خانواده‌های ۳۱۰۰۰ نفر از این کودکان فاقد مسکن هستند. همچنین به گفته آگنس بوزین خانواده‌های ۹۰۰۰ نفر از فرانسوی‌ها دارای مسکن نامناسب هستند؛ یعنی در شهرک‌هایی با کلبه‌های چوبی زندگی می‌کنند یا در کانتینرها و کانکس‌هایی که دولت برای افراد کم در آمد اختصاص داده، امورات خود را می‌گذرانند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این مقام مسئول در وزارت بهداشت فرانسه، ۲۳.۷ درصد افراد بدون مدرک تحصیلی، زیر خط فقر زندگی می کنند. این در حالی است که داشتن تحصیلات هم تضمینی برای درآمد بالا در فرانسه نیست چرا که ۱۳.۹ درصد افراد دارای دیپلم متوسطه و ۶.۶ درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی فرانسه نیز زیر خط فقر زندگی ‌می‌کنند.

اما مهم‌ترین و عجیب‌ترین آمار ارائه شده مربوط به دوره زمانی خروج یک خانواده از دهک‌های پایین درآمدی است. به گفته خانم آگنس بوزین، حداقل ۶ نسل زمان لازم است تا یک خانواده فرانسوی در دهک‌های پایین جامعه، بتواند خودش را از فقر رهایی داده و به سطح دهک متوسط جامعه برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار