پرداخت ۴ هزار میلیارد از مطالبات وزارت بهداشت از سوی تأمین اجتماعی

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر بهداشت گفت سازمان تامین اجتماعی تا مهر ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۴۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۴ هزار میلیارد از مطالبات وزارت بهداشت از سوی تأمین اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ایرج حریرچی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بهداشتی و درمانی در سبزوار گفت: سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تأخیراتی دارند و سازمان بیمه سلامت و تأمین اجتماعی طی سال جاری اقدامات مناسبی برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها انجام داده است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی تا مهر ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان از مجموع طلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت می‌کند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات در کشور، بیان کرد: طی چند سال اخیر وزارت بهداشت برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به دیگر کشورها در حوزه کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته و حتی به گونه‌ای مصرف دخانیات در کشور کاهشی جزئی داشته است.

حریرچی تصریح کرد: وضع مالیات بر خرده‌فروشی دخانیات، مهم‌ترین اقدام برای کاهش مصرف دخانیات در کشور است که تجربه موفق در سطح بین‌المللی دارد. تاکنون مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی همسو با وزارت بهداشت درباره وضع مالیات بر دخانیات و کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید 2 هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی کشور ساخته شده است اضافه کرد: همچنین در پنج سال گذشته 270 مرکز بهداشتی، درمانی روستایی به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: پوشش پزشکان در روستاها از چهار هزار و 500 پزشک به 6 هزار و 600 پزشک رسیده تا هر روستایی با فاصله مناسب دسترسی به خدمات عمومی و تخصصی داشته باشد.

حریرچی تصریح کرد: با تلاش وزارت بهداشت اکنون به ازای هر هزار نفر جمعیت 1،6 دهم تخت بیمارستانی وجود دارد که هنوز با استاندارد جهانی فاصله داریم و برای افق 1404 نقشه جامع درمان تهیه شده و سطح‌بندی مناسبی برای مناطق محروم مشخص شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار