مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

ترویج هنرستان های فنی و مهارتی و توجه به بحث مهارت‌آموزی دانش آموزان یک ضرورت است

گرگان (پانا) - جلسه شورای اداری شهرستان رامیان با حضور علیرضا ابراهیمی نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۵۳۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ترویج هنرستان های فنی و مهارتی و توجه به بحث مهارت‌آموزی دانش آموزان یک ضرورت است

جلسه شورای اداری شهرستان رامیان با حضور علیرضا ابراهیمی نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه صفرعلی سوسرایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامیان با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس گفت: در شهرستان رامیان اقدامات پروژه در سه حوزه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز مدارس و کیفیت بخشی به امور آموزشی با جدیت دنبال شده است.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل کارگروه های شهرستانی جلسات متعددی در سطح شهرستان برگزار شد و گروه های ارزیاب نیز عملکرد مدیران مدارس در شهرستان را مورد بررسی قرار دادند. سوسرایی سازماندهی نیروها در شهرستان رامیان را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش های ما در شهرستان کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی است. مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامیان در این جلسه از بهسازی ۲۵ مدرسه در این شهرستان خبر داد.

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: دانش آموزان شهرستان رامیان 4/5 درصد از دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهند همچنین نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش این شهرستان نیز ۵.۹ درصد نفرات استان را تشکیل داده و تعداد مدارس شهرستان نیز ۵.۷۳ درصد از کل مدارس استان است.

وی میزان تراکم دانش آموز و کلاس درس در شهرستان رامیان در دوره ابتدایی را ۲۴.۲ درصد و در دوره متوسطه اول ۲۲.۸ درصد در متوسطه دوم ۱۹.۷ درصد برشمرد و افزود: این میزان تراکم، نسبت به میانگین استان پایین‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ارتباط با پوشش تحصیلی در دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان رامیان گفت: میزان پوشش تحصیلی در این شهرستان به ما یادآور می شود که باید تلاش بیشتری نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان پوشش تحصیلی پیش دبستانی در استان را ۷۳ درصد ذکر کرد و افزود: در شهرستان رامیان میزان این پوشش ۵۳ درصد است و نیاز است تا تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

گوهری راد، دانش آموزان مدارس غیر دولتی در شهرستان رامیان را کمتر از یک درصد عنوان کرد و در

ادامه گفت: انتظار داریم که در بحث آسیب های اجتماعی همه دستگاه ها در کنار آموزش و پرورش باشند تا با جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در واقع با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم.
مشارکت های تخصصی بخش دیگری از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بود. وی در این خصوص اظهار داشت: آموزش و پرورش به دنبال مشارکت افراد در تخصص های مختلف است و وقتی صحبت از مشارکت می کنیم فقط مسائل مالی مورد توجه ما نیست بلکه در حوزه های مختلف باید نیروی متخصص باشد و آموزش و پرورش به این مشارکت ها احتیاج دارد.
احسان گوهری راد در ادامه افزود: یکی از نیازهای مدارس توجه به گفتمان های دانش آموزی است زیرا باید به سوالات دانش آموزان که در واقع دانش آموزان مطالبه‌گر هستند پاسخ داده شود و ما انتظار داریم تا روحانیون معزز با حضور در مدارس به شبهات و سوالات دانش آموزان پاسخ دهند.

تاکید به مهارت آموزی بخش دیگری از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بود که وی در این رابطه گفت: ترویج هنرستان های فنی و مهارتی و توجه به بحث مهارت‌آموزی در آموزش دانش آموزان یک ضرورت بوده و این مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار و نیز اسناد بالادستی است زیرا این امر تضمین کننده اشتغال جوانان است. وی ادامه داد: ما باید به دنبال هنرستان های تولید محور منطبق با نیازهای شهرستان باشیم.

توجه به تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی و ایجاد درآمد پایدار در آموزش و پرورش بخش دیگری از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بود. این مقام مسئول در این رابطه گفت: با توجه به اینکه تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی در قانون آمده است انتظار داریم تا همه دستگاه ها با آموزش و پرورش در این زمینه به منظور ایجاد درآمد پایدار همکاری نمایند. گوهری راد فضای گردشگری و اکوتوریسم را از ظرفیت‌های شهرستان رامیان ذکر کرد و گفت: ما در این شهرستان مدارسی را که فاقد دانش‌آموز باشد و ظرفیت ایجاد مکان های گردشگری را داشته باشد به مدارس ییلاقی تبدیل خواهیم کرد. همچنین وی ادامه داد: این شهرستان در سال گذشته در فعالیت های فرهنگی و هنری پتانسیل بسیار خوبی داشته و مقامات ارزنده را در کشور کسب نموده است.
احسان گوهری راد در خاتمه گفت: نظام تعلیم و تربیت با یاری و همراهی همه دستگاه ها به پیش خواهد رفت و همه باید در امر آموزش فرزندان این مرز و بوم در کنار یکدیگر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار