رانندگان سرویس حمل و نقل دانش آموزی باید صلاحیت، سلامت جسمی و روانی داشته باشند

گرگان (پانا) - در جلسه کارگروه ماده 18 بیان شد که رانندگان سرویس حمل نقل دانش آموزی باید صلاحیت، سلامت جسمی و روانی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۵۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رانندگان سرویس حمل و نقل دانش آموزی باید صلاحیت، سلامت جسمی و روانی داشته باشند

جلسه کارگروه ماده 18 (سرویس حمل و نقل دانش آموزی) با حضور سید علی حسینی، معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان و دیگر اعضاء این کار گروه در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.

لازم به توضیح است که در این جلسه به تشریح دستورالعمل جدید سرویس حمل و نقل دانش آموزی و تغییرات آن پرداخته شد و شرح وظایف هر کدام از اعضاء به آنها گوشزد شد. همچنین در مورد برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان و پیمان کاران و ثبت مشخصات آنها در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) تاکید شد.

اهم مباحث مطرح شده در این جلسه به صورت ذیل می باشد:

آدرس اینترنتی این سامانه https://www.irtusepand.ir می باشد؛ در این سامانه نرم افزاری برای والدین طراحی شده است که دانش آموز خود را از مبدا تا مقصد رصد می کنند.

هرگونه بکارگیری سرویس حمل و نقل دانش آموزی خارج از این سامانه وجاهت قانونی نداشته و بکارگیری و استفاده از این سامانه شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی می شود.

مدیران مدارس نمی‌توانند با افراد حقیقی و افرادی که فاقد مجوز از نهادهای ذیصلاح هستند عقد قرارداد کنند و باید قرارداد آنها با شرکت‌ های حمل و نقل باشد و این شرکت ‌ها نیز باید معیارهای آموزش و پرورش را داشته باشند.

رانندگانی که در این سامانه برای حمل و نقل دانش آموزان ثبت نام کنند باید از صلاحیت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند.

پیشنهاد میزان افزایش هزینه سرویس مدارس به استناد ماده 13 آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی به عهده ی کارگروه ماده 18 می باشد که پس از تائید شورای شهر قابلیت اجرایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار