اقدامات شهرداری همدان در آستانه بازگشایی مدرسه‌ها

همدان (پانا) - معاون خدمات شهری بیان کرد: شهرداری همدان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و بازگشایی مدارس در بخش های مختلف اقدام به پاکسازی و تنظیف، کاشت گل و گیاه های فصلی ارائه رایگان خدمات اتوبوس ها برای دانش آموزان و دانشجویان در روز اول مهر ماه و... می کند.

کد مطلب: ۸۵۳۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات شهرداری همدان در آستانه بازگشایی مدرسه‌ها

وحید علی‌ضمیر اعلام کرد: معاونت خدمات شهری برای بازگشایی مدارس، برنامه‌ای با عنوان« طرح استقبال از مهر» با بیش از 50 شرح وظیفه را از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه اول مهر با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی، مدیریت‌های مناطق چهارگانه و سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیریت پسماند، آتش نشانی و خدمات ایمنی، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی، مدیریت خدمات شهری و امور شهرهای مناطق چهارگانه، اداره مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک، معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری، معاونت نظارت بر تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالا و سازمان عمران به اجرا درمی آورد.

علی ضمیر گفت: در همین راستا، نشست هم‌اندیشی طرح استقبال از مهر به همت شهرداری همدان و آموزش و پرورش به منظور پاک‌سازی و زیباسازی محیط مدرسه‌ها، ایمن سازی، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، بهبود محیط شهری و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و بهداشتی دانش‌آموزان و... برگزار شد.

وی ادامه داد: امور شهرهای مناطق چهارگانه شهرداری پیش از آغاز سال تحصیل به پاک‌سازی و تنظیف، شستشو و آب پاشی معابر اصلی و گذرهای منتهی به مدارس، پاک‌سازی و امحاء اعلان‌های تبلیغاتی و دیوار نویسی‌های حاشیه معابر اصلی و فرعی، جمع آوری نخاله و مصالح ساختمانی در معابر، ترمیم و تعویض جدول و جالیز، شستشو، تعمیر و رنگ آمیزی مخازن زباله، تسطیح زمین‌های بایر و پاک‌سازی علف‌های هرز پیاده‌روهای اطراف مدارس، لای‌روبی جوی‌ها و رودخانه‌ها، لکه گیری آسفالت معابر و ترمیم پیاده روها در محدوده مدرسه‌ها و ترمیم مسیرهای حفاری در این ایام و... می‌پردازند.

علی ضمیر از اقدامات سازمان مدیریت پسماند به ممنوعیت خاک‌برداری در این ایام، تحویل مخازن مخصوص جمع آوری زباله خشک و کاغذ به مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت تفکیک پسماند از مبداء و آموزش 4 هزار نفر از فرهنگیان شهر همدان به مدت دو هفته، توزیع بسته‌های آموزشی با سرفصل‌های تفکیک از مبدأ زباله‌تر و خشک‌ و کاهش تولید پسماند اشاره کرد.

وی گفت: به همین مناسبت نظافت و پاک‌سازی پارک‌ها و رفیوژها، ترمیم و آماده سازی فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مدارس، برگزاری مراسم جشن شکوفه ها، زنگ مهر و اهدای گل جهت توزیع بین دانش‌آموزان در مدارس منتخب شامل منطقه یک: دبستان آیت‌ا... طالقانی، منطقه دو: دبستان مرحوم محمود کاظمیان، منطقه سه: دبستان شهید مدرس 2 و منطقه چهار: دبستان شهید خورشید پور، امحاء دیوارنویسی و رنگ آمیزی جداره‌های مدارس از جمله اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان اعلام کرد: سازمان آتش نشانی با همکاری مدیریت بحران به بازدید و بررسی نقاط حادثه‌خیز در مدارس و محیط‌های پیرامونی مراکز آموزشی می‌پردازد و استقرار نیروهای عملیاتی و تأمین ایمنی داخل کلاس‌های مدارس منتخب، آموزش دانش‌آموزان در زمینه نکات ایمنی و حادثه و برگزاری مراسم روز آتش نشانی در روز7 مهر را نیز انجام خواهند داد.

وی به جلوگیری از سد معبر در معابر به خصوص مسیرهای منتهی به مدرسه‌ها و ساماندهی وانت بارها به ویژه در محدوده مدارس توسط سازمان ساماندهی مشاغل و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در طرح استقبال از مهر نیز اشاره داشت.

علی ضمیر در خصوص برنامه‌های ستاد استقبال از مهر شهرداری همدان در حوزه معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهری افزود: نظافت و پاک‌سازی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی ها، نصب بنر و پرچم‌های تبریک بر روی اتوبوس‌ها و تاکسی ها، اجرای کف نوشته ها، نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش‌آموزان و عبور عابر پیاده در مناطق پرتردد و پرخطر، رنگ آمیزی سرعتکاه‌ها و اصلاح چراغ‌های ترافیکی و خط‌کشی عابر پیاده مدارس، شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ‌های چشمک زن، نظارت کامل بر شرکت‌های ساماندهی سرویس مدارس و کلیه تاکسی‌ها و ساماندهی بیش از 2هزار و 500 سرویس مدرسه و آموزش به آنها برای پوشش دانش‌آموزان، همچنین ارائه رایگان خدمات اتوبوس‌ها برای دانش‌آموزان در روز اول مهر ماه و... از جمله اقدامات است. وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در راستای توسعه و آبادانی شهر و نیز خدمت‌رسانی به مردم شریف همدان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی با کار و همتی مضاعف در مسیری گام برداریم که رضایت و خشنودی پروردگار و مردم شهرمان را در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار