وداع بازنشسته‌ها با ورزش بدون خطر تعلیق؛ جوان‌گرایی به صندلی مدیران ورزش رسید

با اجرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی، ورزش کشور در 2 ماه آینده شاهد انقلاب عظیمی در بخش مدیران خواهد بود.

کد مطلب: ۸۵۳۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وداع بازنشسته‌ها با ورزش بدون خطر تعلیق؛ جوان‌گرایی به صندلی مدیران ورزش رسید

اگر چه ده سال پیش، زمزمه قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح شد اما تا به امروز این قانون اجرایی نشده بود و حالا با تایید شورای نگهبان دیر یا زود بازنشستگانی که بعضاً رییس فدراسیون‌های ورزشی و یا معاون هستند باید صندلی خود را ترک کنند.

اما درباره ورزش وضعیت کمی متفاوت است و نباید از آن غافل شد که طبق منشور کمیته بین‌المللی المپیک، دولت ها حق دخالت در امور فدراسیون های ورزشی را ندارند؛ کما اینکه ما در گذشته شاهد عواقب سخت دخالت دولت ها در امور فدراسیون ها بودیم.به یاد داریم که برکناری محمد دادگان در دولت محمود احمدی‌نژاد از سوی کمیته بین‌المللی المپیک دخالت دولت در ورزش محسوب و نهایتا موجب تعلیق فوتبال ایران شد. بنابراین برکناری بازنشسته‌ها تا دو ماه دیگر می تواند پاشنه آشیل ورزش کشور باشد چرا که با برکناری هر یک از روسای فدراسیون‌های ورزشی، فدراسیونهای جهانی آنها به موضوع ورود خواهد کرد و شاید اتفاق ناگوارتری پیش روی ورزش ایران قرار دهند. در چنین وضعیتی باید وزارت ورزش و جوانان شرایطی اتخاذ کند تا خالی شدن صندلیهایی که تحت اختیار بازنشستگان بودندکمترین ضربه را به بدنه ورزش بزند.

البته شنیده میشود وزارت ورزش هم به این نکته توجه داشته و تا جایی هم پیش رفته به طوری که برخی روسای فدراسیون های ورزشی تا چندماه دیگر یکی یکی از سمت خود استعفا می دهند نه اینکه برکنار شوند، البته در این میان روسای فدراسیونهایی هستند که در تلاش هستند با تبصره و مجوز ابقای خودشان را در فدراسیون مربوطه افزایش دهند.

به هر روی آنچه که مشخص شده، این است که تا دو ماه دیگر انقلابی بزرگ در ورزش ایران به پا میشود و باید شاهد روی کار آمدن روسای جدید و تازه نفس در فدراسیونهای ورزشی باشیم. فدراسیونهایی همچون فوتبال، هندبال، کاراته، فدراسیون های رزمی،قایقرانی، جودو، تنیس، هاکی، فدراسیون ورزش های همگانی و سه گانه از جمله فدراسیونهای هستند که روسای آن بازنشسته محسوب میشوند. البته وزارت ورزش و جوانان درباره معاونین خود هنوز اعلام رسمی نکرده اما در خود این وزارتخانه افرادی مانند محمدرضا داورزنی، فریبا محمدیان، شروین اسبقیان هم بازنشسته هستند و باید دید این وزارتخانه در برابر قانون چه تدبیری می اندیشد، هرچند که قبل از اینکه این قانون به تاییدیه شورای نگهبان برسد سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود پس از اجرای شدن این قانون بلافاصله وزارت ورزش هم از آن تمکین خواهد کرد.

هر چند که در این میان روسای فدراسیونهایی هستند که بازنشسته محسوب می شوند اما به دنبال ادامه بقا هستند و با توسل به راههای مختلف از جمله سال های حضور در جبهه و ایثارگری به دنبال راه فرار از این قانون هستند، اما طبق چیزی که اعلام شده تا دو ماه دیگر روسای بازنشسته باید مسند را خالی کنند.

باتوجه به اینکه المپیک توکبو دو سال دیگر پیش رو است بنابراین باید هر چه زودتر این جابجایی صورت بگیرد تا رئیس جدید برنامه مدون خود را در این دو سال باقی مانده اجرایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار