رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور: نتیجه ی نداشتن شفافیت و عدم پاسخگویی در مقابل مسئولیت، عدم مشارکت است

تبریز(پانا) - حیدر تورانی: مناسبات بین اجزایک سیستم، نگاه سیستمی و تعامل بین اجزا خیلی مهم است. نداشتن شفافیت و عدم پاسخگویی در مقابل مسئولیت به عدم مشارکت منجر خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۳۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور: نتیجه ی نداشتن شفافیت و عدم پاسخگویی در مقابل مسئولیت، عدم مشارکت است

رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور درگردهمایی مشترک اعضا شورای معاونین اداره کل، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در تالار معلم گفت:ارزش انسانها به چیزهایی است که بخاطر دیگران می بخشند نه چیزهایی که دارند.

رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور تصریح کرد: آنانی که از داشته های خود گذشتند داری ارج بوده و ارزش و منزلت امام حسین (ع) بخاطر همین مهم است.


وی ادامه داد: مدیریت در آموزش و پرورش شنا کردن در جهت خلاف آب است.خدمت در آموزش و پرورش کار با ارزشی است.

رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور خاطر نشان ساخت: نگاهمان باید به پیرامونمان درست باشد.برنامه ریزی یک کار در کنار کارهای دیگر نیست بلکه یک تسهیل گر است. چرخی زیر سایر کارهاست.
کار در آموزش و پرورش باید تیمی باشد و نه مثل دونده مسابقات دو.مثل کوهنوردی که سرعت نفر اول را نفر آخر تعیین می کند.
اگر همه ما یک قدم برداریم بهتر از صد قدمی است که یک نفر بردارد.
وی افزود: کتابهای خوب با همراهی معلم خوب یک استراتژی خوب است.خیلی وقتها ما با دوچرخه می دویم وقت نداریم سوارش شویم .دوچرخه ها برنامه های ماست.آموزش ما امروزدیگر فیل در روشنایی است .سند تحول آن روشنایی است که باید بیشتر روشن شود و از کلی گویی بیرون بیاید .

تورانی ادامه داد: نگاه سیستمی و تعامل بین اجزا خیلی مهم است .مناسبات بین اجزا در این میان از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است.نتیجه ی نداشتن شفافیت و عدم پاسخگویی در مقابل مسئولیت، عدم مشارکت است.
وی در مورد مدیریت اثر بخش گفت:مهمترین و الزامی ترین سازه نرم جهت رهبری اثر بخش ، تغییر در نگرش است واگر برنامه ریزی رهبری، سخت کوشی و عشق به کار و پول داشته باشد، ولی نگرش خوب نداشته باشد موفق نخواهد بود.


رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور افزود:انعطاف پذیری، خلاقیت، نو آوری، صبوری و استفاده از همه استعداد ها و تحمل همه انتقادها و حل مساله بسیار در مدیریت حائز اهمیت است.
همه پیشنهادها را باید بررسی کنیم.خلاقیتها ناظر بر داخل سیستم است نه خارج سیستم. تفویض اختیار و قابلیت پاسخگویی اینجا مطرح می شود.
وی گفت: دنیای امروز، دنیای توافق است نه اقناع.بهتر است در سازمان چند مخالف داشته باشیم تا چند نیروی دو رو و منافق.
آنچه که راه حل دارد مسئله است.نگاه پیرامونی ، مستقیم و عمیق و قضاوت جامع داشته باشیم تا مسائل را شناسایی کنیم.

تورانی ادامه داد: باید تلاش کنیم نتیجه کارهایمان به مدرسه برسد . مسائل آموزش و پرورش را پیدا کنیم تا کار درست انجام دهیم.در آموزش و پرورش بیشتر مواقع کار ما، انجام دادن درست کارهای نادرست است.مثل نظام ۶.۳.۳
که غلط بود.
وی خاطر نشان کرد: نگاه پیرامونی داشتن مهم است. باید تمام قوت و ضعف افراد را دید .
قدر داشته هایمان را دانستن ، اعتماد به نفس داشتن، خود باوری و دست کم نگرفتن خود بدون غرور کاذب که با آگاهی به وجود می آید مهم است.
از خود و رفتارهای خود شروع کنیم.

رییس سازمان پژوهش برنامه ریزی درسی کشور افزود: فاصله ای بین فرصت و تهدید وجود دارد که باید نگرشها مثبت شود تا هر مشکل را تهدید نبینیم.
ود با اشاره به اینکه اعتماد به اصل تفریق موانع به جای تزریق منابع است گفت: باید بدانیم که مهمتر از پول ، فکر است.
بسیاری از مشکلات ما در آموزش و پرورش موانع نگرشی است.گرفتن ابلاغ جدید و ارتقا پست عقل را زیاد نمی کند بلکه اختیارات را افزایش می دهد.
ود در پایان اصل تضمین کیفیت، اطمینان یافتن از درستی راه و تاکید بر مدیریت فرآیند مدار،زیبا و کیفی کار کردن به جای سخت کار کردن وافزایش احساس مسئولیت شخصی را از دیگر موارد مدیریت صحیح برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار