آلمان ایجاد سیستم پرداخت مستقل با ایران را بررسی می کند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه اعلام کرد که برلین و شرکای اروپایی اش در حال بررسی ایجاد یک سیستم پرداخت با ایران هستند که امکان ادامه تبادلات تجاری با جمهوری اسلامی را به محض به اجرا درآمدن تحریم های آمریکا، فراهم می کند.

کد مطلب: ۸۵۳۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آلمان ایجاد سیستم پرداخت مستقل با ایران را بررسی می کند

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان درکنفرانس خبری گفت: همانطور که می دانید، هدف اصلی اتحادیه اروپا و دولت آلمان تضمین این مساله است که فرآیند مبادلات محفوظ می ماند.

وی همچنین تاکید کرد که همه گزینه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

در همین حال، «یانوش لواندوفسکی» رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار با «کاظم جلالی»، از اقبال شرکت‌های اروپایی برای همکاری با تهران خبر داد و گفت که به دنبال ایجاد سیستم مالی مستقل برای ارتباط و همکاری بانکی اروپا با ایران هستیم.

وی تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایجاد جوسازی در جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.
نایب رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت استقلال سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا، اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید نقش جهانی و روابط خود با آمریکا را صراحتا تعریف کند و تاکید کند که مستقل از آمریکا است.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه با وجود تاکید سران و مقام های کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین بر حفظ پایبندی به برجام، یکجانبه واشنگتن را از این توافق خارج کرد.

توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 پس از حدود دو سال مذاکرات فشرده بین ایران، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در سال 2015 به امضا رسید، اما آمریکا به آن پایبند نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار